וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפגנת 'מיליון' בברזיל: המהומות מתפשטות ל-80 ערים

חרף ביטול התכנית לייקר את מחירי התחבורה הציבורית שהביאה לפרוץ המהומות, בברזיל זועמים על השחיתות ועל הכסף שהושקע במשחקי המונדיאל. עימותים אלימים נרשמו במספר מוקדים

המהומות בברזיל נמשכות: למעלה מחצי מיליון בני אדם מפגינים הלילה (שישי) ברחובותיהן של 80 ערים ברחבי המדינה, במחאה על השחיתות הממשלתית, על השירותים הדלים לאזרחים ועל העלויות של אירוח המונדיאל בשנה הבאה, הנאמדות במיליארדי דולרים. שלשום החליטו ראשי הערים הגדולות, סאו פאולו וריו דה-ז'נירו, לבטל את התכנית לייקר את מחירי הנסיעה בתחבורה הציבורית – שהייתה הגורם העיקרי לפרוץ המהומות לפני שבוע. הם הצטרפו בכך לראשיהן של שש ערים שביטלו את העלאת המחירים. אולם הדבר לא הביא לירידה במספר המפגינים, אלא להיפך.

עד כה, נרשמו עימותים אלימים בין המפגינים לבין כוחות המשטרה בלפחות חמישה מוקדי הפגנות. השוטרים ירו גז מדמיע וכדורי גומי לתוך קהל המפגינים שמורכב ברובו מצעירים וצעירות.

הפגנות נגד השחיתות הממשלתית בריו דה-ז'נירו, ברזיל, 20 יוני 2012. רויטרס
יצעדו מחוץ לאצטדיון המרקאנה. מפגינים בריו דה-ז'נירו, הלילה/רויטרס

המחאה המרכזית מתקיימת בריו דה-ז'נירו, שם סגרו אתמול את שעריהם בתי ספר ומשרדים ציבוריים מוקדם מהרגיל, ומשתתפים בה מאות אלפי בני אדם. הם אמורים לצעוד לאורך ארבעה קילומטרים דרך הרובע המסחרי של העיר אל כיכר העירייה. לא הרחק משם נמצא אצטדיון המרקאנה המפורסם, שבו התחרו נבחרות ספרד וטהיטי במשחקי גביע הקונפדרציות. המשטרה הודיעה מבעוד מועד שלא תאפשר למפגינים להפריע למשחק להתנהל כסדרו.

הפגנות נגד השחיתות הממשלתית בריו דה-ז'נירו, ברזיל, 20 יוני 2012. רויטרס
אלפי מפגינים מתחילים להתאסף בריו דה-ז'נירו/רויטרס

חיילים מיחידות עילית נפרשו סביב מבני ציבור ואצטדיונים, והוצבו מחסומים על מנת למנוע מהומות בדומה לאלה שהתרחשו ביום שני. שגרירות ארצות הברית בברזיל אף הזהירה את אזרחיה מהתפשטות המהומות ברחבי המדינה.

"זה כבר לא בגלל מחירי התחבורה הציבורית", אמרה קמילה סנה, סטודנטית בת 18 מהעיר ניטרוי שליד ריו דה-ז'נירו לסוכנות הידיעות AP. לדבריה, "האנשים נגעלים כל כך מהמערכת, כל כך שבעים ממנה. עכשיו אנחנו דורשים שינוי". היא הוסיפה כי הכספים שהושקעו במשחקי גביע הקונפדרציות והמונדיאל רק הוסיפו לזעם הציבורי. "זה לא שאנחנו נגד המשחקים", הסבירה סנה, "בכלל לא. זה יביא דברים טובים לברזיל. אנחנו פשוט נגד השחיתות שהמשחקים הפכו תירוץ עבורה".

הפגנות נגד השחיתות הממשלתית בריו דה-ז'נירו, ברזיל, 20 יוני 2012. רויטרס
הפגנות נגד השחיתות הממשלתית בריו דה-ז'נירו, ברזיל, 20 יוני 2012/רויטרס

לפני שלושה ימים נשאה נשיאת ברזיל, דילמה רוסף, נאום לאומה שבו טענה כי קריאתם של המוחים נשמעה היטב במדרונות השלטון. "המסר הישיר שעולה מהרחובות הוא לאחריות חברתית יותר, לבתי ספר ובתי חולים טובים יותר, לבריאות טובה יותר ולמעורבות ישירה", אמרה רוסף. היא התחייבה כי ממשלתה "מחויבת לשינוי חברתי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully