וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר 127 שנה: פוענח המתכון הסודי של קוקה קולה?

היסטוריון אמריקני טוען שקיבל צילום של המתכון ופרסם אותו בספר. סוחר עתיקות מגאורגיה הציע את המתכון הנחשף למכירה ב-Ebay. בחברה ממשיכים לטעון שהעותק היחיד מוחזק בכספת

רבים טענו בעבר כי הצליחו לפצח את המתכון הסודי של קוקה קולה, אך עד כה – 127 שנים לאחר שהומצא – טרם פוענחה הנוסחה של המשקה המוכר והאהוב. החברה העולמית טוענת אמנם כי המתכון הסודי מוחזק בכספת המרכזית של בנק באטלנטה שבג'ורג'יה, ארה"ב, וכי רק שלושה אנשים מכירים אותו במלואו, אך יש מי שמאיים לחשוף את אחד הסודות המסחריים הכמוסים בעולם.

השבוע טען ההיסטוריון האמריקני מארק פנדרגראסט כי המתכון הועבר מדור לדור במשפחתו של פראנק רובינזון, שותפו המסחרי של הכימאי ג'ון פמברטון, שהמציא את המשקה לראשונה בקיץ 1886. במהדורה השלישית של ספרו "למען השם, המדינה וקוקה קולה: ההיסטוריה הסופית של המשקה האמריקני הנפלא והחברה שמייצרת אותו", חושף פנדרגראסט מתכון, שלדבריו תואם את זה שהמציא פמברטון לפני שנים כה רבות. בין הרכיבים המופיעים במתכון שבספר: סוכר, מיץ לימון, אגוז מוסקט וכוסברה.

פנדרגראסט נתקל לראשונה במתכון הסודי, בעת שערך את המחקר למהדורה הראשונה של ספרו, דרך פראנק רובינזון השני, נינו של פראנק רובינזון המקורי. אלא שלדבריו, רובינזון ג'וניור סירב להראות לו את המתכון. בתום מאבק משפטי סביב הבעלות על הנוסחה שהתנהל במהלך גירושיו של רובינזון ג'וניור, נקבע כי הנוסחה שייכת לאחותו, לאורה רובינזון-ונוואגנר. לאחר מותו של רובינזון הצעיר, שלחה אחותו צילום של המתכון לפנדרגראסט.

בקבוקי קוקה קולה עם שמות. מאי 2013. דרור עינב
המתכון המקורי הומצא ב-1886/דרור עינב

ואולם, פנדרגראסט לא היה היחיד שטען השבוע כי ברשותו המתכון הסודי. באופן מקרי ובמקביל לפרסום המהדורה השלישית של הספר, טען אמריקני נוסף כי הוא מחזיק בעותק של גרסה מאוחרת של המתכון. קליף קלוג, סוחר עתיקות אמריקני המתגורר בגאורגיה, אמר השבוע לרשת איי.בי.סי. האמריקנית כי מצא מתכון מעודכן לשנת 1943 בתיבה ישנה שרכש. קלוג הציע את המתכון הנחשף למכירה בתמורה ללא פחות מ-15 מיליון דולרים באתר אי.ביי. עם זאת, המכירה הסתיימה ב-14 במאי וקלוג לא קיבל אף לא הצעה אחת לקניית המתכון.

חברת קוקה קולה דחתה את טענותיהם של פנדרגראסט וקלוג בטענה כי קיים רק עותק אחד אמיתי של המתכון, אשר מוחזק בכספת באטלנטה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
  • עוד באותו נושא:
  • קוקה קולה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully