וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גבי אשכנזי: "נתמודד עם השלכות של תקיפה באיראן"

הרמטכ"ל לשעבר השתתף בכנס של "ג'רוזלם פוסט" בניו יורק ואמר כי ישראל ערוכה ומוכנה לתקיפה צבאית באיראן, אך הדגיש כי יש צורך בתמיכת ארצות הברית. עמס ידלין חיזק הדברים

הרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי נשא אחר הלילה (שני) דברים בפתח כנס של העיתון "ג'רולזם פוסט" בניו יורק. בפתח דבריו אמר אשכנזי כי "נוכל להתמודד עם השלכות של תקיפה צבאית באיראן. עבדנו במרץ זמן רב ואנחנו מוכנים לזה". לדבריו, "אנחנו צריכים את ארצות הברית לידינו בנושא האיראני". ראש אמ"ן לשעבר, עמוס ידלין, הוסיף כי "היכולות של צבא ארצות הברית הן הטובות בעולם, אך לישראל יש את המקורות הטובים ביותר לדעת מה יש לאיראן ומה יכולותיה". ידלין הדגיש כי "לחזות את החלטותיו של מנהיג זו משימה קשה מאוד. אמריקה נמנעת ממלחמה. אפשר להעביר מסרים לעולם גם בלי לנקוב בקו אדום או קו ורוד".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"צריכים את ארה"ב לידינו בנושא האיראני"/מערכת וואלה!, צילום מסך

מוקדם יותר נאם ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, בכנס ואמר כי איראן טרם הגיעה לקו האדום שאותו שרטט נתניהו, וכי ישראל הגזימה באיום שתציב הרפובליקה האיסלאמית אם זו תשיג נשק גרעיני. "איראן לא נמצאת במצב שבו נתניהו טען באו"ם שהיא נמצאת. הם לא מתקדמים כבר שנים ומישהו גרם לכך שהם לא יתקדמו. אם ארצות הברית מכריזה שהיא תעשה כל שביכולתה כדי שאיראן לא תהיה גרעינית, כדאי שאיראן תיקח זאת ברצינות".

בנושא אחר, אולמרט הבהיר כי אין בכוונתו לבקר את ממשלת ישראל כשהוא נמצא מעבר לים. עם זאת, לטענתו, אף שנתניהו הוא אחד המנהיגים הרהוטים בעולם - דעתו על פתרון שתי המדינות הוא עמום. "ישראל תהיה מבודדת אם לא תפנים את העובדה שאינה יכולה לשלוט על מיליוני אזרחים מבלי לתת להם זכויות דמוקרטיות. כדי לשמור על מדינת ישראל - חובה לחדש את הדיאלוג עם הפלסטינים". לצד דבריו על נתניהו, בירך אולמרט על הצטרפותם של "כוחות צעירים" לפוליטיקה. "הפוליטיקה החדשה שמייצגים לפיד ובנט ראויה לחיזוק וההערכה. יש לקוות שהם ישפיעו ברוחם האנרגטית גם על שרים אחרים בממשלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully