וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עד ראייה בבוסטון: "ראיתי אנשים שנכרתו רגליהם"

16.4.2013 / 11:08

פצועים רבים עדיין מטופלים בבתי החולים וסובלים מפגיעות רסיסים וחלקם אף מקטיעות. 3 נהרגו ומעל 140 נפצעו בפיגוע במרתון. סריקות נערכו בדירות בפרבר סמוך לבוסטון

צילום: רויטרס, עריכה: מיכאל ברגמן

"ראיתי אנשים שנראו כאילו נכרתו להם הרגליים", כך סיפר הלילה (שלישי) ג'ו אנדרסון, דייג בן 33 מהעיר פמברוק, מסצ'וסטס שהשתתף במרתון בבוסטון. "אנשים נדחפו בכיסאות גלגלים". לפחות שלושה בני אדם נהרגו ומעל 140 נפצעו אמש בשני פיצוצים בקו הסיום של מרתון בוסטון. בין ההרוגים בפיגוע גם ילד בן שמונה, כך לפי דיווח של הבוסטון גלוב מפי גורמי ביטחון. ילד בן שנתיים טופל עם פגיעת ראש בבית החולים לילדים בבוסטון. הפצצות חדרו דרך הקהל בקו הסיום של המרתון, בשעה שעשרות אלפי בני אדם מילאו את הרחובות. שני מטענים מולאו באבק שריפה, כדוריות וחפצים חדים כדי להגביר את עוצמת הפגיעות, כך לדברי גורם ביטחוני שסרב להזדהות.

"עודדנו חבר ואז היה בום!, אתה יודע, שנינו היינו באפגניסטן, אתה מצפה לזה שם, אתה לא מצפה לזה פה, אז חשבתי, יופי, חגיגות, זה אדיר! ואז כולם התחילו לצרוח ולרוץ לכיווננו אז אמרתי 'מה קורה?', כולם אמרו שזו פצצה ואני והוא קפצנו החוצה ורצנו לשם", סיפר עד ראייה שנכח במקום.

עדת ראייה אחרת סיפרה כי "היו משפחות מסביבנו עם ילדים שצרחו וצעקו, ניסינו לצאת משם מהר ככל האפשר. אפילו מסביב לבניינים הגבוהים היה מפחיד".

תושבי בוסטון מנחמים זה את זה לאחר סדרת הפיצוצים. רויטרס
"כולם התחילו לצרוח ולרוץ לכיווננו אז אמרתי 'מה קורה?', כולם אמרו שזו פצצה"/רויטרס

פצועים רבים סבלו מפציעות חמורות, כך לדברי מושל מסצ'וסטס, דבל פטריק. חלק מהם סובלים מפגיעות רסיסים ומקטיעות ויידרשו לניתוחים בימים הקרובים, לדברי ד"ר פיטר פגנהולץ, מנתח בבית החולים הכללי במסצ'וסטס.

"הייתה הרבה פסולת מתכת. חלק מהאנשים שאלו אם יש קליעים או חלקים קטנים של פצצות. אני לא חושב שאנו יכולים לומר אם היו חלקים קטנים של מתכת שמוקמו שם באופן מכוון, או שהיו חלקים מהסביבה שנפגעו מהפיצוץ", אמר ד"ר פגנהול, שטיפל ב-29 פצועים, כולל שמונה שהיו במצב אנוש. רבים סבלו מנזק בעצמות, ברקמות הרכות ובכלי הדם ברגליהם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
כוחות המשטרה באזור הפיצוץ בבוסטון, אפריל 2013. רויטרס
פצועים רבים סבלו מפציעות חמורות/רויטרס

הנשיא ברק אובמה כינס הערב מסיבת עיתונאים, בה הבטיח כי האחראים למתקפה יועמדו לדין. "מישל ואני שולחים את תנחומינו למשפחות הקרבנות. עדיין אין לנו את כל התשובות אבל אנו יודעים שאנשים רבים נפצעו, חלקם אנושות. דיברתי עם ה-FBI והביטחון הלאומי והם מפנים את המשאבים הנחוצים. דיברתי גם עם המושל פטריק ועם ראש העיר ווידאתי שיש להם את כל שהם זקוקים לו. הבהרתי להם שכל האמריקאים עומדים לצד תושבי בוסטון. אנו מצדיעים לכל הכוחות שהגיבו במהירות ובמקצועיות לטרגדיה הזאת".

"אנחנו עדיין לא יודעים מי עשה את זה ולמה. אבל אל תטעו - אנחנו נגלה מי עשה את זה ולמה. כל אחראי או קבוצה שאחראית יגיע לדין", הבטיח אובמה. "בוסטון היא עיר קשוחה ונחושה. אני בטוח שאנשי בוסטון ימשיכו כעיר מאוחדת וגאה. אנו צופים שככל שנקבל עוד מידע הצוותים שלנו יעדכנו. אנו עדיין בשלב החקירה. נגלה מי עשה את זה ונביא אותו לדין".

לאחר הפיצוצים, שאירעו במדינת מסצ'וסטס, הוחלט גם ניו יורק לנקוט באמצעי זהירות. כתב מפקד משטרת ניו יורק, פול בראון כי "אנו מגבירים את האבטחה במלונות ואזורים מועדים אחרים במנהטן ופורסים כלי רכב של יחידת הלוחמה בטרור עד שיתבררו פרטים נוספים על האירוע". כוננות הועלתה גם בוושינגטון, שם פונתה רחבת הבית הלבן.

הנשיא האמריקני ברק אובמה מעדכן את הכתבים לאחר הפיצוצים בבוסטון. רויטרס
"אבל אל תטעו - אנחנו נגלה מי עשה את זה ולמה. כל אחראי או קבוצה שאחראית יגיע לדין"/רויטרס

רשת CBS האמריקנית דיווחה כי אזרח סעודי המאושפז בבית החולים נחקר בחשד למעורבות באירוע. רשת CNN דיווחה כי שני מטענים נוספים נמצאו באזור. קציני משטרה ערכו סריקות בדירות בעיר רוויר, פרבר של בוסטון, כך דיווחה הלילה תחנת טלוויזיה מקומית. משטרת מדינת מסצ'וסטס אישרה כי צו חיפוש הקשור לחקירת הפיצוצים במרתון בעיר הוגש אמש ברוויר, אך לא סיפקה פרטים נוספים.

המלון מולו התפוצצו המטענים במרתון בוסטון, שהיה אף מטה המרתון, ננעל והופסקה תנועת קו הרכבת התחתית באזור. רשת סקיי ניוז עדכנה כי האנשים באזור התבקשו להתרחק מפחי זבל בסביבה מחשש שהוטמנו בהם מטענים. הבניינים באזור הפיצוץ פונו לחלוטין וכלבים גישוש בחנו את הזירה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully