וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה: אישה בראש השירות החשאי בארצות הברית

27.3.2013 / 9:01

ג'וליה פירסון תעמוד בראש הגוף האחראי בין היתר על הגנת הנשיא. "היא בנויה לתפקיד", אמר אובמה. היא תצטרך גם לשקם את תדמית הארגון שנפגע בעקבות "פרשת הזונות בקולומביה"

אישה ראשונה בתפקיד: נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, בחר אמש (שלישי) בג'וליה פירסון לעמוד בראש השירות החשאי במדינה, זאת אחרי שהמוניטין של הגוף – הנשלט בעיקר על ידי גברים – נפגע בעקבות חלקם של סוכנים ב"סקנדל הזונות" בקולומביה.

פירסון, ילידת פלורידה, כיום ראש הסגל בשירות החשאי, החלה את הקריירה שלה בתור סוכנת מיוחדת כבר בשנת 1983 במיאמי. החל מ-1988, ובמשך ארבע שנים הייתה פירסון חלק מהמחלקה להגנה נשיאותית – והיא הפכה בהמשך לסגנית עוזר המנהל למשימות הגנה. המינוי מגיע אחרי שהשירות ספג ביקורת על כך שהוא נשלט בעיקר על ידי גברים, ובניסיון של אובמה לבלום את הטענות לפיהן אין במינוייו מספיק ייצוג של נשים ושל מיעוטים.

"ג'וליה בהחלט בנויה להוביל את הארגון – אשר לא רק מגן על האמריקאים באירועים מרכזיים ומאבטח את המערכת הפיננסית שלנו, אלא גם שומר על המנהיגים שלנו ועל המשפחות הראשונות, ובכלל זה את שלי", אמר אובמה בהצהרה שפרסם. פירסון תחליף בתפקיד את מארק סאליבן, שפרש בחודש פברואר.

ראש שירות החשאי החדשה של ארה"ב, ג'וליה פירסון. רויטרס
"לגברת פירסון יש הרבה מה לעשות". ראש השירות החדשה/רויטרס

השירות החשאי מנסה לבנות מחדש את תדמיתו, אחרי שבחודש אפריל 2012 מספר עובדים בו שהו עם זונות בחדרי המלון שלהם בעיר קרטגנה, טרם ביקורו של הנשיא אובמה במקום. השערורייה הובילה לחקירה שמצאה כי אבטחת הנשיא אמנם לא נפגעה, אך הסיפור הכה גלים בארצות הברית וגרם למבוכה גדולה לשירות. 12 סוכנים הואשמו בהתנהגות בלתי הולמת, ולפחות שבעה מהם כבר הודחו משירות. ראש השירות היוצא סאליבן התנצל בשנה שעברה בפני הקונגרס על התקרית, שלטענתו שיקפה "קבלת החלטות שגויות" על ידי הסוכנים. בעקבות התקרית הושם נוהל אשר אוסר על סוכנים לצרוך אלכוהול בעשר השעות שקודמות למשמרת.

"השירות איבד את האמון של הרבה אמריקאים", אמר אמש הסנטור הרפובליקני צ'אק גרסלי, "לגברת פירסון יש הרבה מה לעשות על מנת ליצור את סביבת העבודה הראויה לסוכנות. אני מקווה שהיא תצליח להשיב את האמון שאבד". בהצהרה שפרסם ראש השירות היוצא אמר סאליבן כי מחליפתו תצטיין בתפקיד. "אני מכיר אותה, ועבדתי אתה קרוב ל-30 שנה", סאליבן אמר על היורשת שלו. "זה זמן היסטורי ומרגש עבור השירות החשאי ואני יודע שג'ולי תעשה עבודה יוצאת מן כלל". ראש ועדת הביטחון בסנאט, הסנטור טום קרפר, הוסיף: "המינוי שלה הוא ציון דרך משמעותי".

סוכנים בשירות ידעו לספר על אישה חכמה, מנוסה ואחראית. "ג'ולי נבחרה משום שהיא מוכשרת לתפקיד", אמר ראש השירות לשעבר, ראלף בשמן. "זה מרגש עבור השירות, זה גורם לי גאווה גדולה שהיא תמלא את התפקיד". יצוין כי המינוי לא דורש את האישור של הסנאט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully