וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנבואה ניתנה לחוקרים: פיתוח ישראלי "יחזה העתיד"

חוקרת ישראלית מהטכניון וחוקר אמריקני ממיקרוסופט פיתחו תוכנה אשר מסוגלת לחזות התפרצות של מחלות ומהומות בעתיד. החוקרים טוענים לדיוק של עד 90%

קירה רדינסקי, דוקטורנטית מהטכניון, ואריק הורוביץ, חוקר מחברת מיקרוסופט, פיתחו יחד תוכנה אשר תוכל לחזות אירועים עתידיים - כך דווח העיתון של אוניברסיטת MIT. האבטיפוס של התוכנה, שפותחה בארה"ב, משלב ארכיון מהניו יורק טיימס משני העשורים האחרונים ומידע מאתרי אינטרנט אחרים, בהם גם ויקיפדיה. המומחים, שעבודתם מתמקדת בחיזוי מגיפות, תמותה גבוהה והתפרצויות של מחלות, טוענים כי מידת הדיוק של התוכנה עומדת על 70 עד 90 אחוזים. "התוכנה תוכל יום אחד לסייע לארגונים שונים לבלום התפרצויות של מחלות", סיפר הורוביץ.

בעבודת המחקר שלהם הסבירו שני החוקרים, שהשתמשו בקטעי ארכיונים משנת 1986 ועד 2007, במידע מאתרים שונים אשר מסבירים מה הוביל לאירועים ובמידע שהתקבל בזמן אמיתי, כי הצליחו לראות קשר לדוגמה, בין בצורת וסופות לבין התפרצות מחלת הכולרה באפריקה. דוגמה אחת מתוך המחקר שהוצגה ב-BBC הראתה כי בשנת 1973 פרסם הניו יורק טיימס דיווח על בצורת בבנגלדש ושנה לאחר מכן דיווח על התפרצות מגפת הכולרה. דיווח דומה על בצורת באותה המדינה בשנת 1983 ועל התפרצות נוספת של המחלה בשנת 1984. כך קרה גם בשנת 2006 באנגולה ובשנה שאחריה.

"התרעה מפני סכנה של התפרצות כולרה יכולה להתקבל שנה מראש", סיפרה רדינסקי אשר לומדת בטכניון שבחיפה. לדברי החוקרים, המחקר עובד ברטרוספקטיבה – מסתכל על אירועי העבר המובילים להתפרצויות, על פני מחקרים אחרים שעושים שימוש במידע בכדי לנסות לפענח את האירוע הבא. "התוכנה יכולה להיות שימושית מאוד גם לצורכי זיהוי דמיון בין מגיפות אחרות בהתבסס על תצפיות רבות אשר מחושבות אוטומטית", כתבו במחקר. "בסופו של דבר, התוכנה הזו תשפיע על איך דברים מתנהלים עבור בני אדם", הסבירה רדינסקי.

לא סוף העולם: נערכים לקראת ”העולם החדש”

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully