וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"שרלוט לבשה שמלה חדשה, אמילי אהבה לצייר"; ארה"ב באבל

בטבח נהרגו שש מעובדות בית הספר, אשר חלקן הקריבו את חייהן למען הילדים. המשפחות חולקות בכאב את את סיפור חייהם הקצר של יקיריהם, כולם תלמידי כיתה א': "זה שובר לב"

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ'

ארצות הברית מתאבלת על קורבנות הטבח בניוטאון שבקונטיקט, בו נהרגו בסוף השבוע האחרון 27 בני אדם - מתוכם 20 ילדים, כולם תלמידי כיתה א' בגילאי שש עד שבע. ברשימת הקורבנות שפורסמה הלילה (ראשון) נמצאות גם שש עובדות בבית הספר "סנדי הוק" בעיירה. מנהל המכון לרפואה משפטית בקונטיקט, ד"ר וויין קרבר, העריך אמש במסיבת עיתונאים כי הקורבנות נורו כולם יותר מפעם אחת, חלקם מטווח אפס.

רשימת קורבנות הטבח

שרלוט בייקון - בת 6
דניאל בארדן - בן 7
אוליביה אנג'ל - בת 6
ג'וזף גאי - בן 7
אנה מרקז-גרין - בת 6
דילן הוקלי - בן 6
מדליין הסה - בת 6
קתרין האבארד -בת 6
צ'ייס קוולסקי - בן 7
ג'ס לואיס - בן 6
ג'יימס מאטיאולי - בן 6
גרייס מקדונל - בת 7
אמילי פרקר - בת 6
ג'ק פינטו - בן 6
נוח פוזנר - בן 6
קרוליין פרווידי - בת 6
ג'סיקה רקוס - בת 6
אוויל ריצ'מן - בן 6
בנג'מין וילר - בן 6
אליסון וואיט - בת 6
לורן רוסו - בת 30
מרי שרלך - בת 56
רייצ'ל דווינו - 29
ויקטוריה סוטו - בת 27
אנה מארי מרפי - בת 52
דון הוקספרונג - בת 47

אליסה ורובי, הוריה של אמילי פארקר בת ה-6 שנהרגה בטבח, הגיעו יחד עם שלוש בנותיהן לעיירה לפני שמונה חודשים בלבד. האב כינס מסיבת עיתונאים, בה ספד לבתו ושלח תנחומים למשפחות האחרות שאיבדו את יקיריהן. "זה כולל את משפחת היורה", הדגיש פארקר, בהתייחס לננסי לנזה, אמו של היורה אדם לנזה, שנמצאה בביתה ללא רוח חיים. "אני לא יכול לדמיין כמה זה קשה עבורכם ואני רוצה שתדעו שאהבתנו יוצאת גם אליכם", אמר. פארקר סיפר כי בתו אמילי הייתה "מבריקה, יצירתית ואוהבת. היא הייתה החברה הכי טובה שלנו".

אמילי פארקר, שנרצחה בטבח בקונטיקט דצמבר 2012. AP
"נגעה בחייהם של רבים בחייה הקצרים". אמילי פארקר/AP

"כשהכאב העמוק מתחיל להתמקם בליבנו אנו מתנחמים בכך שבתנו הייתה אדם מדהים, שהצליחה לגעת בכל כך הרבה אנשים בחייה הקצרים", אמר רובי פארקר. "היא תמיד הייתה טובה לשתי אחיותיה הקטנות, ולימדה אותן לצייר ולקרוא. היא האירה את החדר. מה שקרה כאן יעודד אותנו להיות טובים יותר וצנועים יותר. מי ייתן ונשמר את רגש החמלה שלנו כלפי אחרים".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

"המשפחה עברה לקונטיקט בשביל הביטחון"

הוריהם של הילדים שנהרגו בטבח המחריד העידו כי בחרו לגדל את ילדיהם בעיירה השקטה בקונטיקט, על מנת להעניק להם חיים טובים ובטוחים. משפחתו של נח פוזנר בן ה-6, ממוצא יהודי, החליטה להעתיק את מיקומה מברוקלין שבניו יורק לקונטיקט בדיוק מסיבה זו. "הם עזבו את ניו יורק בשביל הביטחון והחינוך", סיפר דודו של נח, ארתור פוזנר, לעיתון "ניוזדיי". לדבריו, אחיינו היה "מאוד מאוד בוגר, כשהייתי בגילו לא הייתי כזה. הוא גודל לתפארת והיה מאוד חכם". פוזנר סיפר כי לאחיינו הייתה אחות תאומה בגילו ואחות נוספת בת 8, אשר למדו שתיהן בבית הספר.

בבית אחר בעיירה ניוטאון, שרלוט בייקון בת ה-6 החלה את יום שישי עם בשורה משמחת. שרלוט התחננה לאמה במשך שבועות שתרשה לה ללבוש את השמלה הוורודה החדשה שלה, וביום שישי - אמה סוף סוף נכנעה. דודה של שרלוט, ג'ון, סיפר כי אמה הייתה "מרוצה למדי שבתה לבשה את המגפיים והשמלה החדשים שלה" – ולא שיערה שזו תהיה הפעם האחרונה בה תראה אותה בחיים. "שרלוט הייתה יכולה להגיע רחוק בעולם הזה", סיפר, "הילדה הקטנה הזו האירה את החדר".

גם גרייס מקדונל בת השבע נורתה למוות בטבח. "היא הייתה ילדה קטנה וחמודה, בלונדינית עם עיניים כחולות" סיפר ל"וושינגטון פוסט" טוד וורדן, אחד משכניה, "זה שובר לב, פשוט שובר לב". וורדן סיפר כי בית משפחת מקדונל, שמתמודדת כעת עם הבשורה המרה, מקושט עדיין ב"אורות בוהקים של חג המולד".

הטבח בבית הספר בניוטאון קונטיקט. AP
"מדובר בגיבורה". מנהלת בית הספר, דון הוקספרונג/AP

מנהלת בית הספר היסודי "סנדי הוק", דון הוקספרונג, נהרגה בעת שניסתה להשתלט על היורה, אדם לנזה. "מדובר בגיבורה", אמר יושב ראש המועצה המחוקקת של העיר. הוקספרונג, שעבדה בבית הספר במשך כשנתיים, התחבבה תוך זמן קצר על צוות המורים והתלמידים. "זה נורא כל כך לאבד אדם כמוה. התושבים בניוטאון חשים אובדן עמוק של אדם קרוב", אמרה דני לידלין, יושבת ראש המועצה לחינוך בקונטיקט.

הרוגה נוספת מצוות בית הספר היא ויקטוריה סוטו, שבתקשורת האמריקאית מדווחים כי נהגה בגבורה בדקות שלפני הטבח, והצליחה להציל את תלמידי כיתתה. על פי הדיווחים, סוטו בת ה-27, אשר הועסקה בבית הספר חמש שנים, שמעה את היריות ומיהרה לנעול את תלמידיה בארונות הכיתה. כשהגיע היורה אל המקום אמרה לו כי התלמידים נמצאים באולם ההתעמלות ואז נורתה למוות.

לפני שיצא אל בית הספר, הספיק היורה לרצוח גם את אמו, ננסי לנזה. דודו, ג'יימס צ'מפיון, היה אמור למסור הלילה בקולו הצהרה מפי המשפחה. לבסוף החליט צ'מפיון, איש משטרה, שלא להתייצב מול המצלמות, ושלח הודעה בכתב אותה הקריאו שוטרים אשר עובדים עמו. "ליבנו ותפילותינו עם אלו החולקים אתנו את האובדן, וכל מי שנפגע מהטבח הנורא הזה", מסר צ'מפיון. "בשם אמה של ננסי ואחיה, אנחנו מושיטים את ידינו לקהילת ניוטאון".

(עדכון ראשון: 3:04)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully