וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האדם האחרון שהלך על הירח: שכחתי שם את המצלמה

עם ציון 40 שנה להמראתה לחלל של "אפולו 17" - האחרונה שנחתה על הירח - מפקד המשימה, יוג'ין סרנן, מספר כיצד שכח לצלם את רגליו, ומציע כיצד ניתן לקצר את המסע למאדים

האדם האחרון שדרך על פני הירח חשף כי הותיר מאחור מצלמה, וכי בחלוף השנים התאכזב לגלות שאיש לא זכה לאסוף אותה ולהשיב אותה אליו. יוג'ין סרנן, מפקד משימת החלל אפולו 17, שבסוף השבוע ציינו 40 שנים להמראתה מכדור הארץ, סיפר בראיונות שונים כי הוא עדיין זוכר את טביעות הרגליים שהותיר על פני הירח עם עזיבתו. עם זאת, אין בידיו תצלומים שיוכיחו זאת.

בשיחה עם ה"טלגרף" הבריטי, סיפר סרנן כי הותיר על פני הירח מצלמה מדגם "הסלבלד", כשהעדשה מופנית כלפי מעלה. "חשבתי שמישהו יוכל לחזור לשם, ולגלות כמה קרינה הצטברה על גבי העדשה", סיפר. "טיפסתי בסולם, ולא חשבתי לצלם את טביעות הנעל האחרונות שלי. כמה טיפשי זה היה! אולי היה טוב יותר לקחת את המצלמה איתי, לצלם, לקחת את הפילם - ורק אחר כך לזרוק את המצלמה?".

כדור הארץ כפי שנראה מהירח במשימת אפולו 17. 1972. AP
כדור הארץ כפי שנראה מהירח במשימת "אפולו 17"/AP

סרנן, כיום בן 78, סיפר ל"טלגרף" כי בשעתו, ב-1972, הוא סבר שהטיסה לירח במשימת "אפולו 17" הייתה "רק ההתחלה, ובהחלט לא הסוף". הוא גם חשב שעד סוף המאה ה-20, אסטרונאוטים כבר יוכלו לצעוד על פני המאדים.

האסטרונאוט הוותיק, שהמריא לחלל ב-1966, הצטרף לעמיתו המנוח, ניל ארמסטרונג, בשימוע בקונגרס בשנת 2000, בו הביעו התנגדות לקיצוצים הנרחבים בתכנית החלל של ארצות הברית. הקיצוצים, שהחלו בתקופת הנשיא ג'ורג' וו. בוש, נמשכו בתקופת הנשיא אובמה, והובילו לביטול תכנית המעבורות המאוישות.

כיום, אומר סרנן כי הוא מסכים שיש לתת דגש לחקר המאדים - אך קודם, לדבריו, יש להקים בסיס ביניים על הירח, כדי להקל על הנסיעה הארוכה, ואז, הוא אולי יהיה גם מוכן לצאת בעצמו למאדים.

לקריאה נוספת
כך גשושית המאדים המפורסמת מתקשרת עם המעריצים
מעבורות החלל המושבתות עושות דרך באיטיות למוזיאונים
נאס"א גילתה מים קפואים בקוטב הצפוני של כוכב חמה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully