וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מועמד לסנאט: "גם התעברות מאונס היא רצון האל"

הרפובליקני ריצ'רד מורדוק מאינדיאנה אמר בעימות עם יריבו כי "גם כשהחיים מתחילים במצב נוראי כמו אונס, האל התכוון שזה יקרה". רומני התנער: "דבריו לא משקפים את עמדותיי"

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

הערה של פוליטיקאי רפובליקני מסעירה פעם נוספת את ארצות הברית: המועמד לסנאט האמריקני מטעם מדינת אינדיאנה, ריצ'רד מורדוק, אמר אתמול (שלישי) במהלך עימות עם יריבו הדמוקרטי כי גם הריון כתוצאה מאונס הוא "רצון האל". התבטאות זו עומדת בניגוד לעמדתו המוצהרת של המועמד לנשיאות מיט רומני, שהדגיש בעבר כי על אף התנגדותו להפלות - הדבר יתאפשר במקרה שההתעברות אירעה במהלך אונס.

מועמד רפובליקני לסנאט: "גם אונס הוא רצון האל". רויטרס
"אונס הוא דבר נוראי, וכל ניסיון להוציא את דבריי מהקשרם הוא מגוחך וחולני". מורדוק/רויטרס

"אני מאמין שהחיים מתחילים עם ההתעברות", אמר מורדוק בעימות, "נאבקתי עם הרעיון זמן רב, אבל הגעתי למסקנה שהחיים הם מתנה מאלוהים, ואני חושב שאפילו כשהחיים מתחילים במצב נוראי כמו אונס, האל התכוון שזה יקרה". לדבריו, "הסייג היחידי בעיני לביצוע הפלה הוא במקרה של סכנה לחיי האם".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

"הוציאו את דבריי מהקשרם"

בלשכתו של רומני מיהרו להתנער מהאמירה מעוררת המחלוקת. "המושל רומני לא מסכים עם התבטאויותיו של ריצ'רד מורדוק, והן לא משקפות את דעותיו", מסרה דוברת מטעם רומני, אנדריאה סול. בנוסף, בעקבות הסערה הציבורית שעורר, גם מורדוק עצמו ניסה היום להבהיר את דבריו. "אלוהים יוצר חיים, זו הייתה כוונתי. אלוהים לא רוצה אונס, ובשום פנים ואופן לא טענתי שכך הדבר", מסר מורדוק בהודעה שפרסם, "אונס הוא דבר נוראי, וכל ניסיון להוציא את דבריי מהקשרם הוא מגוחך וחולני".

המפלגה הרפובליקנית הצליחה רק לאחרונה להתאושש מהשערורייה האחרונה בה הסתבכה בסוגיית ההפלות. בחודש אוגוסט ציין חבר הקונגרס הרפובליקני טוד אקין, כי במקרים של אונס "גוף האישה מוצא דרכים לנסות ולחסום את ההתעברות". אקין, איש תנועת "מסיבת התה" השמרנית, הוסיף: "בואו נניח שזה לא עבד או משהו... אני חושב שצריכה להיות ענישה מסוימת - אבל נכון יהיה להעניש את האנס, לא את הילד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully