וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניל ארמסטרונג, האדם הראשון על הירח, מת בגיל 82

25.8.2012 / 22:17

האסטרונאוט האמריקאי שעשה היסטוריה בשנת 1969, כשהיה לראשון שהניח את כף רגלו על הירח, הלך לעולמו בסינסנטי. הוא טבע את המשפט: "זהו צעד קטן לאדם, צעד גדול לאנושות"

ניל ארמסטרונג, האדם הראשון על הירח מת בגיל 82/צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ'

האדם הראשון שדרך אי פעם על פני הירח, האסטרונאוט האמריקאי ניל ארמסטרונג, מת היום (שבת) בגיל 82 בעיר סינסינטי באוהיו. משפחתו מסרה בהודעה לתקשורת כי מותו נגרם כתוצאה מסיבוך במחלת לב ממנה סבל. ארמסטרונג עשה היסטוריה והפך למושא הערצה ברחבי העולם לאחר נחיתתו על הירח בשנת 1969, אז טבע את המשפט המפורסם: "זהו צעד קטן לאדם, צעד גדול לאנושות".

ארמסטרונג נולד בשנת 1930 באוהיו. כבר בילדותו הביע עניין רב בטיסה, והשלים רשיון טיס עוד כשהיה נער. במלחמת קוריאה שירת ארמסטרונג בצבא ארצות הברית כטייס מטוס קרב. לאחר שירותו הצבאי, בשנת 1962 התקבל לנאס"א כטייס ניסוי.

משימתו המפורסמת ביותר בנאס"א הייתה המשימה אפולו 11, עליה פיקד במסע ההיסטורי לירח. יחד איתו היו בצוות האסטרונאוטים באז אולדרין, שצעד שני על הירח כרבע שעה לאחר ארמסטרונג, ומייקל קולינס שנותר בחללית. כשנשאל על חווית הנחיתה על הירח בראיון לרשת CBS, ענה ארמסטרונג: "זה מקום מעניין להיות בו. אני ממליץ לכולם"

אשתו לפני כשבועיים: "מצבו מצוין"

לאחר המשימה, המשיך ארמסטרונג לעבוד בנאס"א, אולם לא שב למשימות מחוץ לכדור הארץ. בהמשך הוא הצטרף לאוניברסיטת סינסינטי כפרופסור להנדסה. במסגרת פעילותו האקדמית, ארמסטרונג אף ביקר בישראל שנת 2007. גם עם המעבר לאקדמיה, ארמסטרונג המשיך להיזכר כדמות היסטורית - ואחד המכתשים על הירח, הממוקם כחמישים קלומטרים ממקום נחיתת אפולו 11, אף קרוי על שמו.

מוקדם יותר החודש עבר ארמסטרונג ניתוח מעקפים לאחר שסבל מבעיות לב. עם זאת, לפני כשבועיים אמרה אשתו כי "מצבו מצוין". לפני כשלושה שבועות חגג ארמסטרונג את יום הולדתו ה-82.

נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, הביע צער עמוק על מותו של ארמסטרונג, ואמר כי הוא היווה מקור השראה לדור שלם. "ניל היה אחד הגיבורים האמריקאים – לא רק בתקופתו אלא בכל הזמנים", הוסיף הנשיא. גם המועמד הרפובליקני לנשיאות, מיט רומני, אמר כי הוא עצוב מאוד בעקבות מותו של ארמסטרונג והוסיף כי "הירח יתגעגע לבנו הראשון מכדור הארץ".

ניל ארמסטרונג. Central Press, GettyImages
ארמסטרונג בימיו כאסטרונאוט/GettyImages, Central Press
ניל ארמסטרונג. Bill Ingalls/NASA, GettyImages
עבד כפרופסור להנדסה באוניברסיטת סינסינטי/GettyImages, Bill Ingalls/NASA

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully