וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טיל פגע במטוס הרמטכ"ל האמריקאי באפגניסטן

לפי הדיווחים, גנרל מרטין דמפסי עצמו לא נפגע, אולם 2 אנשי צוות המטוס, שהיה על הקרקע, נפצעו קל. דמפסי בא לביקור במדינה אתמול, על רקע התגברות ההתקפות על חיילי נאט"ו

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל, קריינות: אביב אברמוביץ'

מחדל אבטחה בביקור האישיות הבכירה? מטוסו של רמטכ"ל צבא ארצות הברית, הגנרל מרטין דמפסי, נפגע הבוקר (שלישי) מטיל שנורה על הבסיס הצבאי "בגרם" של כוחות נאט"ו באפגניסטן - כך אישרו הבוקר כוחות הברית הצפון-אטלנטית במדינה. הגנרל דמפסי עצמו לא נפגע וכלל לא היה על מטוס ה-C-17 הצבאי, שהיה על הקרקע - אולם שניים מאנשי צוות המטוס, חיילים אמריקאים, נפצעו באורח קל.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
דמפסי/מערכת וואלה!, צילום מסך

לפי הדיווחים מהמקום, הטיל נורה מחוץ לבסיס, והמטוס לא ספג פגיעה ישירה, אלא רק ספג מספר רסיסים שפגעו בדלתו. "הרמטכ"ל בכלל לא היה קרוב למקום", הבהיר דובר של נאט"ו, תומס קולינס. "אנחנו סבורים שיש להם מזל שהם בכלל הצליחו לפגוע במשהו".

דמפסי הגיע לאפגניסטן אתמול, כדי להשתתף בדיונים על התקדמות המלחמה נגד גורמי הטרור במדינה, שמובילה הקואליציה הבינלאומית בראשות נאט"ו וצבא ארה"ב. אחד הנושאים המרכזיים שעמדו על סדר היום היה התגברות ההתקפות על כוחות נאט"ו מצד גורמים "מבפנים" - חברים בכוחות הביטחון של אפגניסטן. נושא נוסף שטופל בביקור הוא המשך התקדמות הנסיגה של הכוחות הבינלאומיים מהמדינה, כשבאחרונה הודיעה ניו זילנד על הסגה מואצת של כוחותיה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
דמפסי מסייר באפגניסטן, אתמול/מערכת וואלה!, צילום מסך

הביקור תואר על ידי נאט"ו כאחד מביקוריו ה"שגרתיים" של דמפסי במדינה, אולם הוא מגיע לאחר תקופה בת שבועיים שבמהלכה נהרגו עשרה חיילים אמריקאים במדינה, כולם מאש גורמים עוינים מקרב כוחות הביטחון האפגניים. בראיון שהעניק הלילה לרשת "פוקס ניוז", אמר דמפסי כי הדאגה בעניין הזה עלתה שוב ושוב בשיחותיו ב-24 השעות האחרונות על הכוחות בשטח, בפיקודו של הגנרל ג'ון אלן, ואף הוסיף כי כעת, לראשונה, גם הכוחות האפגניים מודאגים מהתופעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully