וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סערה בלב ים: בנושאת המטוסים הבאה אין משתנות

הספינות החדשות של הצי האמריקני יכילו ב-2015 תאי שירותים אחידים לגברים ולנשים. סערה ברשת: תקינות פוליטית או בזבוז כסף? "עם קצת אימון גם אישה יכולה להשתמש במשתנה"

סערה בקרב המשרתים בצי האמריקני, בשל ההחלטה שלא להתקין משתנות בנושאות המטוסים החדישות של ארצות הברית, אלא להסתפק באסלות רגילות בלבד.

ההחלטה אמנם רלוונטית רק לנושאות המטוסים מסדרת CVN-78. הראשונה שבהן, תיקרא על שם הנשיא ג'רלד פורד. הספינות בסדרה החדשה יחליפו בהדרגה את הספינות המזדקנות מסדרת "נימיץ" רק בעוד שלוש שנים, אולם כבר כעת התעורר בין החיילים ויכוח נוקב בשאלת השוויון בין המינים.

חקירה בצי: סרטונים בלתי הולמים הופקו על נושאת מטוסים?

תצלום ארכיון של מגורי נשים בצוללת של הצי האמריקני. AP
צפוף. מגורי נשים בצוללת אמריקנית/AP

ההודעה על "ביטול" המשתנות פורסמה לראשונה בסוף השבוע בביטאון הלא-רשמי של הצי האמריקני, Navy Times, ואושרה לאחר מכן על ידי דוברי החיל. ההחלטה התקבלה כדי להקל על חיילות לשרת בספינות, המפליגות למשך תקופות ארוכות - ולעתים עד חצי שנה בלב ים. לדברי הצי, האחדת העיצוב בתאי השירותים תקל על הסבה אפשרית של חדרי חיילים לחדרי חיילות - וההיפך.

נושאת המטוסים האמריקאית רונלד רייגן. רויטרס
נושאת המטוסים "רונלד רייגן", החדשה ביותר מהסדרה הקיימת/רויטרס

קפטן כריס מאייר, מנהל תכנית נושאות המטוסים העתידיות של הצי, אמר לרשת CNN כי נוסף על המחשבה הארגונית, להחלטה התכנונית היה גם שיקול אסתטי והיגייני: לדבריו, מחיר אחזקת המשתנות הוא גבוה יותר משל שירותים, מפני שחיילים נוטים לבצע "תאונות" ולהשאיר אחריהם כתמי שתן.

דיון סוער: להשקיע כסף במלחמה - או בתקינות פוליטית?

לצד חיילים שאמרו כי ישמחו על המשתנות - ובעיקר, ישמחו להיפטר מהמטלה המעיקה של ניקיון המשתנות - היו גם כאלה שהביעו מורת רוח מהבשורה.

בלוג הרשת של מגזין "אטלנטיק" ליקט כמה תגובות שנכתבו בפורומים באתר Navy Times, בהם נכתב "סערת המשתנות". לדברי המשתמש סטיב מקגה, "הצי נעשה יותר מדי פוליטיקלי-קורקט". אורוויל סיברט כתב כי "נדמה ש'לחימה' נמצאת די נמוך בסולם העדיפויות הכלכלי של הצי, לעומת ערכים של גיוון ותקינות פוליטית". החייל בדימוס טימותי ריצ'י סיכם: "בכל אירופה יש משתנות גם בחדרי שירותים שמיועדים לשני המינים. זה עניין של היגייניה, ותאמינו או לא - עם קצת אימון, גם נשים יכולות להשתמש במשתנות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully