וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"המעסיק החרדי שלי פיטר אותי בגלל חזותי הנאה"

22.5.2012 / 20:00

עובדת בחנות יוקרתית במנהטן טוענת כי מעסיקיה, יהודים אדוקים, לא ראו בעין יפה את ממדי החזה שלה. "הם הציעו שאדביק אותו". פרקליטתה: זה אירוני, כי היא עובדת בהלבשת נשים

הדרת נשים? כפייה דתית? המתח בין החילוניות לאורתודוקסיה מגיע עד לניו יורק: לורן אודס, תושבת ניו ג'רזי בת 29, טוענת כי פוטרה מעבודתה במחסן בגדי הלבשה תחתונה כיוון שבעלי החנות – יהודים חרדים – אמרו לה שהאופן בו היא מתלבשת גורם לה להיראות "יותר מדי טוב". מעסיקיה אף הגדילו לעשות והסבירו כי החזה של אודס גדול מדי, והציעו ש"תדביק אותו" כך שיראה קטן יותר.

אודס, יהודיה בעצמה, הועסקה כעובדת זמנית בחודש אפריל בחדר התצוגה של חנות הבגדים היוקרתית "Native Inmates", שמושבה בשדרה החמישית במנהטן. תפקידה היה להזין נתונים ולתאם משלוחי דוגמאות לבוש ללקוחות החברה. לאחר מספר ימים בעבודה, סיפרה אודס, הוזהרה כי לבושה "מפתה מדי". מעסיקיה הסבירו כי בעלי החנות החרדים ראו אותה והביעו מורת רוח מאופן לבושה. כאמור, הם ביקשו כי תסתיר את מידותיה והציעו כי תגיע לעבודה עם בגדיו של חברה?.

צפו במתלוננת מתארת את פיטוריה מהחנות

(צילום: NYPOST)

השיא, אומרת אודס, היה כשהגיעה לעבודה באחד מן הימים לבושה בשמלה שחורה צמודה. "מפקח העבודה הוביל אותי לארון בגדים והציע שאלבש חלוק מקלחת אדום, אשב בשולחן ואלבש אותו בכל היום. חזרתי לעבודה לבושה בחלוק והרגשתי מגוחכת. התמלאתי בושה", סיפרה. בשלב מסוים, לאחר שלטענתה היוותה מושא לצחוק לעמיתיה במשרד, ביקשה לצאת ולרכוש לעצמה תלבושת שונה. עם חזרתה, הודיע לה המנהל כי היא מפוטרת.

"זה לא בית כנסת"

"יחס החברה לאודס אירוני במיוחד, בהתחשב בכך שהחנות מתמקדת במכירת תחתוני נשים", טענה עורכת דינה, "אולם התצוגה מחזיק חזיות, הלבשה תחתונה ובגדים אינטימיים אחרים". אודס עצמה הייתה יותר מפורטת בדבריה: "עבדתי במקום שהוא לא בית כנסת, אלא מוכר חוטיני עם ציורי לבבות על אזורים אינטימיים ומכנסיים קצרים לנשים שעל אחוריהן מופיעה המילה 'Hot'".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
לורן אודס, שתובעת את מעסיקיה בניו יורק בטענה שפיטרו אותה בשל אופן לבושה. מאי, 2012. רויטרס
"אין להם זכות לכפות את דעותיהם". פרקליטתה של אודס מציגה את החלוק האדום אותו אולצה ללבוש/רויטרס

פרקליטתה של אודס, סיפרה במסיבת עיתונאים אתמול (שני) כי הגישה תביעה כנגד חברת ההלבשה בגין "אפליה על רקע מגדר ודת" בנציבות האמריקאית לשוויון הזדמנויות בעבודה. אודס עצמה סיכמה את האירוע, בניסוח שישראלים רבים יסכימו עליו: "אני מבינה שבעלי החנות הם יהודים אורתודוקסים בעלי נקודת מבט שונה לגבי האופן שבו האישה צריכה להתלבש, אך אני לא מרגישה שלאף מעסיק יש את הזכות לכפות את עמדותיו הדתיות עלי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully