וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צדק מאוחר בארה"ב: זוכה מרצח לאחר 16 שנים בכלא

1.5.2012 / 16:10

הסיוט הקפקאי של תושב קולורדו הסתיים: לאחר שנידון למאסר עולם באשמת רצח ואונס, ראיות חדשות מצאו כי ה-DNA על חולצת הקורבן הם של אסיר אחר. "המערכת לא עבדה", קבע השופט

תושב קולורדו, שנידון למאסר עולם לאחר שהורשע ברצח ובאונס אכזריים במיוחד, שוחרר אתמול (שני) בעקבות ראיות חדשות, המבוססות על דגימות ה-DNA שנמצאו על בגדיה של הנרצחת, לאחר 16 שנים שבילה מאחורי סורג ובריח. רוברט דיואי, המכונה "ריידר", הואשם באונס ורצח של ג'ייסי טיילור, בת 19, שגופתה נמצאה ב-1994 כשהיא מוטלת בחדר האמבטיה עם סימני חנק על צווארה שמקורם, ככל הנראה, בלפיפת רצועה של כלב.

"דיואי שהה 6,219 ימים מחייו כשהוא מוחזק במאסר על פשע שהוא לא ביצע", אמר השופט ששחרר את דיואי, השופט בריאן פלין, והוסיף כי "זוהי תזכורת לכל המערכת כי היא לא מושלמת". השופט הסביר כי הסנגורים של דיואי, במשפטו מלפני 16 שנים, התנהלו באופן תקין וכי המושבעים לא היו מוטים. אך "למרות הכל, המערכת לא עבדה", אמר השופט והכריז על היום הזה "כיום היסטורי".

"מתחרט מאוד על מה שהמערכת עשתה"

הפרקליטות במדינה הודיעה אתמול כי היא תבקש צו מעצר לחשוד חדש ברצח מ-1994, בעלי ה-DNA שנמצא על החולצה. החשוד החדש כבר נמצא בבית סוהר לאחר שנידון למאסר עולם ב-1996 על מקרה רצח דומה, שעל פי החשד ביצע ב-1989. עוזר התובע המחוזי, ריץ' טאטל, אשר טיפל בהרשעה המקורית, ביקש סליחה מדיואי ואמר כי "אני מתחרט מאוד על מה שהמערכת עשתה ואני מאחל לך כל טוב".

דיואי עזב את בית המשפט בליווי זוגתו שעמה ניהל תכתובות במהלך תקופת מאסרו והדבר הראשון שעשה כאדם חופשי הוא להדליק ענף של מרווה לשאוף את העשן שעלה. לפי דיואי, מדובר בטקס אינדיאני. "זכיתי לצעוד החוצה, לגעת בעץ, לקבל כלב ולנשק את חברה שלי", אמר דיואי על מדרגות בית המשפט וציין בפני העיתונאים במקום כי הוא לא כועס על הרשעתו הלא צודקת כי "זה לא יועיל לי" והסביר שעליו היה לאמץ גישה חיובית כדי לשמור על שפיותו.

לקריאה נוספת:
בזכות דגימת DNA: החשוד בפריצה גם אנס ב-2005?
הנשיא לשעבר משה קצב סירב למסור דגימת DNA בכלא
בדיקה אישרה: DNA של שטראוס-קאהן על המתלוננת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully