וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאיר דגן לשר גלעד ארדן: "אדוני - אתה שקרן"

טל שלו

30.4.2012 / 0:01

בכנס בניו יורק, אמר ארדן שהביקורת שהטיח דיסקין בנתניהו נבעה מכך שמועמדו לא נבחר לראשות השב"כ. דגן התפרץ לנאום: "צריך לדבר אמת". אולמרט: המתריעים אינם אויבי ישראל

חילופי דברים קשים אמש (ראשון) בניו יורק, בכנס שעורך "ג?רוזלם פוסט" בהשתתפות פוליטיקאים מישראל וגורמים בכירים לשעבר במערכת הביטחון. השר להגנת הסביבה, גלעד ארדן, התעמת עם ראש המוסד לשעבר, מאיר דגן. במהלך הכנס, התייחס השר ארדן לביקורת הקשה שמתח ראש השב"כ לשעבר, יובל דיסקין, על ראש הממשלה ועל שר הביטחון, אהוד ברק ביום שישי, כשהגדיר את השניים כמי שפועלים בנושא האירני מתוך מניעים משיחיים.

ארדן אמר כי "אם יובל דיסקין חשב שאנו עושים דברים כל כך מסוכנים לישראל, הוא היה צריך להתפטר, ולא לחכות חמש שנים כראש שב"כ, ועוד להסכים לשירות של עוד שנה. בכך, הוא שב על טענה לפיה המניע לדבריו של דיסקין טמון בכעס על כך שמועמדו להתמנות לראשות השב"כ לא זכה לבסוף במינוי. בתגובה, התפרץ לעבר השר, ואמר לו: "אתה משקר, אדוני, זה לא נכון! אני אולי לא מנומס, אבל אני מעדיף שהאיש שמייצג את ישראל ידבר את האמת".

מוקדם יותר בכנס, דגן התייחס לדבריו של דיסקין, שביום שישי מתח ביקורת נוקבת על נתניהו ועל השר ברק. דגן אמר כי "דיסקין הוא אדם רציני מאוד ואדם מוכשר מאוד. יש לו ניסיון רב בהתעמתות עם הטרור והוא דיבר על נושא שקרוב לליבו". לדברי דגן, דיסקין הדגיש את עמדותיו גם במהלך כהונתו כראש השב"כ.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"אדוני, אתה שקרן". דגן עם הרמטכ"ל לשעבר אשכנזי, אמש/מערכת וואלה!, צילום מסך

ארדן, לעומת זאת, תקף את דגן ואת דיסקין, ואמר כי אסור לראשי מערכת הביטחון לשעבר "לפגוע במאמצי הממשלה למגר את האיום האירני". לדברי השר ארדן, "לא יתכן שבשעה שראש הממשלה מצליח לגייס מערכה בינלאומית להגביר את המודעות לאיום האירני ולהגברת הסנקציות, יצאו 'לשעברים' ויפגעו במאמץ הישראלי, באמצעות דיבורים על מה ישראל יכולה – או לא יכולה לעשות. לדבריו, אם דיסקין ודגן לא האמינו בראש המערכת, הם "היו יכולים להתפטר בזמן אמת?. ארדן קרא לשניים "להעמיד את דעותיהם לבחירת הציבור כפוליטיקאים. רק כך מקבלים החלטות בישראל".

אולמרט: לא לעשות אויב ממי שמזהיר את הציבור

בהתייחסו לאפשרות של תקיפה באירן, אמר דגן כי הוא בטוח שחיל האוויר של ישראל מסוגל לצאת למשימה שכזו, אך כי "זו אינה השאלה". לדבריו, "השאלה היא מה יהיה חמש דקות לאחר התקיפה. אנחנו יודעים איך זה יתחיל, אבל לא איך זה יסתיים". לדבריו, "האירנים היו מספיק חכמים כדי לבנות לאורך השנים כוחות סביב מדינת ישראל, בין היתר באמצעות חיזבאללה, כדי שיתקפו את ישראל בזמן שכזה". עוד טען דגן כי גם הנשיא הסורי אסד יצטרף למתקפה נגד ישראל אם זו תעז לתקוף את אירן. "בשאר אסד יסיט את הבעיות שלו מסוריה לכיוון ישראל - הוא מאוד ישמח אם נסייע לו".

"כרגע, הם טוענים שפרויקט הגרעין שלהם נועד למטרות אזרחיות", אמר דגן. "תקיפה שלנו שם תצדיק הליכה שלהם במסלול צבאי. זה יגרום להם לתרץ שבגלל התקיפה, הם צריכים לייצר נשק גרעיני, וזה גם יצדיק תקיפה נגד ישראל, ואנחנו גם נשלם מחיר פוליטי משמעותי". בשל כך, טען דגן כי יש להשתמש בדרכים אחרות כדי להפעיל לחץ על טהרן בנושא זה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"אנו מחפשים תירוצים. עלינו להציג לפלסטינים תכניות ולתת להם להשיב". אולמרט, אמש/מערכת וואלה!, צילום מסך

ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, שאל בכנס מדוע בכירים שאומרים שהאופציה הצבאית היא האופציה האחרונה, הופכים ל"אויבי ישראל".

"אולי יש להם דעה שונה?, תמה אולמרט, ברומזו לביקורת המוטחת בבכירים במערכת הביטחון, שמביעים דאגה בתקשורת ומתנגדים לתקיפה באירן. "כששירתו, הם אמרו את דעתם לממונים עליהם, ועכשיו הם אינם שם יותר. הדרך היחידה שהם יכולים להגיד זאת כעת היא לדבר עם הציבור. כל האנשים שהקדישו את חייהם למדינת ישראל, ותרמו יותר ממבקריהם לביטחון ישראל, הופכים לאויבים?".

אולמרט התייחס גם למשא ומתן המדיני שקיים עם הרשות הפלסטינית בזמן כהונתו כראש ממשלה. הוא הגן על יו"ר הרשות, אבו מאזן, ורמז כי שרים בממשלת ישראל דאז הכשילו את המאמצים לשלום, בכך שייעצו לאבו מאזן לא לקבל את הצעתו של אולמרט להסכם קבע. "הפלסטינים לא אמרו לא לתכנית השלום שלי", אמר אולמרט בכנס. הוא תקף גם את הממשלה הנוכחית בנוגע לקיפאון במשא ומתן: "אנו מחפשים תירוצים. עלינו להציג לפלסטינים תכניות ולתת להם להשיב".

לקריאה נוספת
דיסקין נגד נתניהו וברק: "לא מאמין ביכולתם"
דגן מגבה את דיסקין: "הוא אמר את האמת שלו"

בהכנת הידיעה השתתף אמיר בוחבוט

לפנייה לכתבת: טל שלו tal_sh@walla.net.il

(עדכון ראשון: 22:15)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully