וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בהריון? קרינה סלולרית עלולה לסכן את עוברך

לראשונה מצאו חוקרים קשר בין חשיפה במהלך ההריון לקרינה הנפלטת מטלפונים סלולריים, לבין פגמים גנטיים אצל הצאצאים - מהפרעות קשב וריכוז ועד לפגיעה בזיכרון ובתפקוד המוחי

חוקרים באוניברסיטת ייל היוקרתית חקרו את השפעותיה של הקרינה הנפלטת מטלפונים סלולריים, והתוצאות אינן משמחות במיוחד. במהלך המחקר נבדקו ההשפעות על צאצאיהם של עכברי מעבדה, אשר אימותיהם נחשפו לקרינה במהלך הריונן. קרינת הסלולרי הובילה לליקויים בהתפתחות העוברים והראתה סימנים להפרעת קשב וריכוז.

באחת הבדיקות, הניחו החוקרים טלפון סלולרי פעיל על גג כלוב בו שהו הנקבות ההרות, ועל תקרתו של הכלוב האחר הונח סלולרי כבוי. לאחר שעכברות שני הכלובים המליטו את הוולדות, המתינו החוקרים לראות את התפתחותן - שהייתה תקינה מבחינה גופנית - ולאחר מכן ערכו סדרת בדיקות שבחנה את פעילותם המוחית של העכברים שנחשפו לקרינה בבטן אימם. תוצאות הבדיקות הדקדקניות הראו באופן ברור בעיות זיכרון ונטייה להיפראקטיביות אצל העכברים שאימותיהם שהו תחת הטלפון הסלולרי הפעיל.

לדברי החוקרים, האזורים הרלוונטיים לליקויים בהתפתחות הושפעו מהקרינה שנפלטה מהטלפון הסלולרי. "זהו המחקר הראשון מסוגו, הקושר בין קרינת הסלולר הנפלטת באזור הדור הראשון ומביאה להפרעות התפתחות אצל הדור השני", אמר ד"ר יו טיילור, העומד בראש המחקר ובראש אגף הפוריות והאנדוקרינולוגיה בבית הספר לרפואה של אוניברסיטת ייל.

"קרינה עשויה לגרום להפרעות התנהגות אצל ילדים"

"הראנו כי חשיפה לטלפון סלולרי בעת התפתחותם ברחם, הובילה לבעיות אצל הצאצאים, דוגמת ADHD", אמר טיילור למגזין המדעי "Science Daily". לדבריו, "הקרינה עשויה להביא להפרעות התנהגות אצל ילדים".

עם זאת, השפעותיה של קרינה סלולרית היא נושא שמעורר שיח סוער בעולם המדע מזה שני עשורים, וגם במחקר זה ראוי לסייג הריונם של עכברים נמשך 19 ימים בלבד וגוריהם נולדים עם מוח פחות מפותח מזה של בני האדם, כך שישנו צורך במחקר נוסף כדי לבסס את הקשר בין חשיפה לקרינה בזמן ההריון להשפעה על התפתחותם של בני אדם.

עוד בנושא
מרוששים? מחקר חדש בארה"ב קובע: עניים מתחתנים פחות
לידה מוקדמת: סיכון ללידת תינוק קטן בהריון הבא
מחקר: תרופה נגד לחץ דם גבוה "מפחיתה גזענות"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully