וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד: נותח הפעוט שעובר אחיו נמצא בבטנו

בן ה-3 הפרואני עבר ניתוח בו לקחו חלק 13 רופאים, ובסופו הוצא בצנצנת העובר הטפילי של אחיו הסיאמי, אותו נשא בבטנו. על אף ההליך המורכב, צפוי הפעוט להבריא לחלוטין

רויטרס

(צילום: רויטרס; עריכה: גדי וינסטוק; קריינות: אביב אברמוביץ')

בבית החולים בעיר צ'יקלאיו שבפרו, נותח הפעוט בן השלוש אשר בגופו התגלו שאריות העובר הטפילי המת של אחיו, תאומו הסיאמי. בניתוח המורכב, שארך כמעט שלוש שעות, לקחו חלק 13 רופאים אשר העבירו לצנצנת והציגו, לאחר ההליך, את העובר המת שאורכו כ-25 סנטימטרים ומשקלו קילוגרם ומאתיים גרם. העובר שווה בגודלו לעובר בחודש הרביעי או החמישי להריון. העובר אמנם לא פיתח איברים חיוניים כמו מוח, לב או ריאות, אך כלל עצמות, עיניים ושיער ראש.

"זה היה ניתוח קשה מאוד, הכבד והכליה היו, למעשה, מחוברות עם מחזור הדם של הפעוט", אמר ד"ר אנטוניו פלורס, שהיה בין המנתחים שלקחו חלק בהליך הכירורגי יוצא הדופן. "כל איבר שהזכרתי היה מחובר לעובר הזה, אך זרימת הדם היא זו ששמרה אותו בחיים", הוסיף ד"ר פלורס.

הפעוט, איסבק, הגיע לבית החולים רק לאחר שהתלונן לאחרונה על מיחושים בבטנו. כשלקח אותו אביו לבדוק את פשר העניין, נדהמו הרופאים לגלות כי התאום הסיאמי של איסק, שעד כה חשבו כי הוא מת ברחם אמם, למעשה נספג בגופו של אחיו התאום ובו התפתח.

המקרה הנדיר מתרחש, לדברי הרופאים, באחת מתוך חצי מיליון לידות. "ערכנו לו בדיקות אולטרסאונד ואז הבנו שיש עצמות נוספות בתוך הגוף שלו", אמר ד"ר פלורס. "עצמות הזרוע, הירך ועמוד השדרה נראו בצילום, אז החלטנו לערוך לו בדיקה נוספת שאישרה את האבחנה", הוסיף.

בימים האחרונים מתאושש איסבק מהניתוח שעבר, מבלי להבין בשלב זה את המקרה יוצא הדופן בו היה מעורב. עם זאת, על אף ההליך המסובך שחווה הפעוט, הרופאים בטוחים כי לא יהיו לדבר השלכות על המשך חייו, שאמורים להיות בריאים לחלוטין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully