וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החוק עבר: חובת קונדום בסרטי פורנו בלוס אנג'לס

"ביקורות פתע" ייערכו על הסטים, ותעשיית הפורנו הגדולה בעולם תצטרך כנראה למצוא החל מעוד 90 יום בית חדש - אם כי בקרן המלחמה באיידס מבטיחים: "נעקוב אחריהם לכל מקום"

עכשיו זה רשמי: ברוב של תשעה מול אחד, אישרה אמש (שלישי) מועצת עיריית לוס אנג'לס את החוק המחייב משתתפים בסרטים פורנוגרפיים לחבוש קונדומים. החוק, המאיים להעביר את תעשיית הפורנו הגדולה בעולם כולה מהעיר בה היא יושבת עשרות שנים, ייכנס לתוקפו בתוך 90 יום. יש לציין כי רשויות הבריאות בעיר מחייבות שימוש בקונדומים בצילום סרטי פורנו כבר כיום, אולם התקנה הזו כמעט ומעולם לא נאכפה. במסגרת החוק החדש, יוענקו לעירייה סמכויות אכיפה, ובמסגרת זאת, כך מדווח ה"לוס אנג'לס טיימס", תתחיל העירייה לערוך ביקורות פתע באתרי צילום.

מפגינים תובעים לחייב שימוש בקונדומים בסרטים פורנוגרפיים, לוס אנג'לס, יוני 2004. David McNew, GettyImages
הפגנה בלוס אנג'לס בעד החוק/GettyImages, David McNew

ההחלטה התקבלה לאחר שהקרן למלחמה באיידס, שהובילה את מהלך החקיקרה, בעצם דחקה את העירייה לפינה: הקרן השלימה יוזמה לקיים בעיר משאל עם על החוק, ובעירייה החליטו להעביר אותו במועצה, כדי לחסוך את עלויות המשאל, הנאמדות ב-4 מיליון דולרים.

רוב מוחלט של סרטי הפורנו הנעשים כיום מצולמים ללא קונדומים, והדעה הרווחת בתעשייה גורסת כי שימוש בהם "יהרוס את הפנטזיה" ויהפוך את הסרטים לאטרקטיביים פחות בעיני הצרכנים. לפיכך, בתעשיית הפורנו מתנגדים לחוק נחרצות. "הממשלה שולחת יד ומתערבת בתוך פעילויותיהם של אנשים מבוגרים בהסכמה", זעם מנהל חברת פורנו בראיון לרויטרס. "הם לוקחים משהו שהם לא מבינים בו כלום ומחליטים בשבילנו מה מוסרי". מנגד, בקרן למלחמה באיידס אמרו כי לא סביר שהוא יבריח את התעשייה מהעיר: "קשה להאמין שהם יתקבלו בברכה במערב וירג'יניה, יוטה או מיסיסיפי, או אפילו במקום כמו נבאדה, שם הזנות היא חוקית, אך מחויבת בשימוש בקונדום. ובכל מקרה, אנחנו נעקוב אחריהם, לאן שלא יילכו".

עוד בנושא:
ספטמבר 2005: למרות 5 מקרי איידס, בפורנו לא רוצים קונדומים
אוקטובר 2010: שחקן פורנו אמריקאי נדבק באיידס
בשנה שעברה: בהלת איידס בתעשיית הפורנו התבררה כטעות
מבוכה בלוס אנג'לס: שוטרים במדים בסרט פורנו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully