וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ואז נותרו 5: ג'ון האנטסמן פורש, יתמוך ברומני

עוד מועמד נושר מהמרוץ הרפובליקני לנשיאות, ומפנה את הבמה למוביל, מיט רומני, שייאבק מול 4 השמרנים. ריק פרי ממשיך לככב: "החיילים שהשתינו על גופות - ילדים, לא פושעים"

שתי מדינות כבר הצביעו בפריימריז הרפובליקניים לנשיאות - והמרוץ מצטמצם בשם נוסף, שני: אחרי מישל בכמן, שפרשה בעקבות הבחירות באיווה, מגיע תורו של מושל יוטה לשעבר, ג'ון האנטסמן - שאמנם מיהר להצהיר לאחר שהגיע למקום השלישי המכובד בניו המפשייר כי הוא "זכה בכרטיס להמשך המרוץ", אך עד מהרה הכיר בכך שהקמפיין שלו לא ממש ממריא הלאה. היום (שני), כך מסרו מקורביו לשורה של כלי תקשורת בארצות הברית, הוא צפוי להודיע סופית על פרישה מהמרוץ. את תמיכתו הוא צפוי להעביר למועמד המוביל בסקרים, מיט רומני.

ג'ון האנטסמן, מתמודד על המועמדות הרפובליקנית לנשיאות ארה"ב, מגיע לאירוע קמפיין, צ'רלסטון, דרום קרוליינה, 15 בינואר 2012. Matt Rourke, AP
"אין טעם להמשיך לעמוד בדרכו של רומני". האנטסמן, אתמול בדרום קרוליינה/AP, Matt Rourke

בכך נותר רומני המועמד היחיד מהאגף הליברלי-מתון במפלגה, כשמולו מתמודדים שלושת מועמדי ה"אנטי-רומני" השמרנים הקיצונים - ריק סנטורום, ניוט גינגריץ' וריק פרי - ולצדם רון פול ה"אאוטסיידר" הבדלן, בעל העמדות יוצאות הדופן. לפי הסקרים האחרונים, פול נאבק עם סנטורום על המקום השני בדרום קרוליינה, המדינה הבאה שתצביע, בשבת הקרובה, אולם שניהם מפגרים בלא פחות מ-21% אחרי רומני.

"אין שום טעם להמשיך לעמוד בדרכו של רומני", הסביר הלילה אחד מיועציו של האנטסמן ל"וושינגטון פוסט". "כל קול שנקבל בדרום קרוליינה ובפלורידה (הבאה אחריה להצביע) יילקח ישירות ממנו".

המועמד לנשיאות ארה"ב ריק פרי בנאום בכנס בחירות, דרום קרוליינה, 15 בינואר 2012. רויטרס
"רטוריקה מוגזמת שמבזה את הצבא". פרי נואם אתמול בדרום קרוליינה/רויטרס

בתוך כך, ממשיך ריק פרי, מושל טקסס לשעבר, שהקמפיין שלו הולך ודועך, לספק את זווית הפרובוקציה הקומית-משהו. אתמול התייחס פרי לסרטון שפורסם באחרונה ברשת, בו נראים חיילי מארינס אמריקאים עושים את צרכיהם על גופות של לוחמי טליבן באפגניסטן, ותקף בחריפות את הממשל והפנטגון, שגינו את מעשי החיילים והבהירו כי ימצו עמם את הדין. "זו רטוריקה מוגזמת שמבזה את הצבא", אמר פרי בראיון לרשת CNN. "מן הסתם, ילדים בני 18-19 עושים טעויות טפשיות, וזה מה שקרה שם".

ארה"ב בוחרת - כותרות אחרונות:
סוגר עניין? רומני מוביל בענק גם בדרום קרוליינה
ניוט גינגריץ' עשוי להגיע לביקור בישראל
ניצחונו השני של מיט רומני / פרופ' אברהם בן צבי
הכירו את ורמין סופרים - הנשיא המופרע שאמריקה לעולם לא תדע

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully