וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: קמפיין נגד השמנת ילדים מכעיס את התושבים

בקמפיין השנוי במחלוקת, שיזמו הרשויות במדינת ג'ורג'יה, נראים ילדים הסובלים מהשמנת יתר מספרים למצלמה על בעיותיהם. הביקורת לא איחרה לבוא: "זו הנצחת דעות קדומות על ילדים שמנים"

צילום מסך

(צילום: YouTube, עריכה: טל רזניק, קריינות: אביב אברמוביץ')

מכריזים מלחמה על ההשמנה: לרשויות בג'ורג'יה נמאס מהאדישות. כמעט 40 אחוזים מן הילדים במדינה סובלים מהשמנת יתר ברמות שונות, שמגיעות לעיתים רבות גם לדרגות קיצוניות. כדי להילחם בתופעה ובהשלכותיה, ולנסות לעורר אליהן מודעות, בחודשים האחרונים עלתה שם סדרת תשדירים, המנסה לזעזע את הצופים - ובמסגרתם נראים ילדים צעירים, בגילאי בית הספר היסודי, הסובלים מהשמנת יתר פונים למצלמה באופן ישיר ומספרים על הבעיות שלהם בעקבות ההשמנה.

כך למשל אחד מהם, בובי, מתיישב על כסא מול אישה מבוגרת, אף היא סובלת מהשמנת יתר, ושואל: "אמא, מדוע אני שמן?". ילדה אחרת, מריצה, מספרת למצלמה בפשטות כי "הרופא שלי אומר שיש לי משהו שנקרא לחץ דם גבוה". הצופה ישמע גם את הילדה טינה מתארת שהיא "לא אוהבת את בית הספר, כי כל הילדים נטפלים אליי. זה פוגע ברגשותיי", ואת ג'יידן המספר שהוא לא אוהב להיות בחברת ילדים אחרים.

אלא שכמו קמפיינים רבים אחרים בארצות הברית, גם מסע הפרסום הזה מצליח לעורר סערה. כלי התקשורת בארצות הברית, שעוסקים בסיפור בהרחבה, מציגים לא מעט מתנגדים למהלך שטוענים כי מדובר בקמפיין משפיל, וכי הגישה הישירה עלולה לגרום לנזקים לילדים. כך למשל רבקה פול מאוניברסיטת יל טוענת כי "הקמפיין הזה הוא דוגמא למה לא לעשות בנושא מניעת השמנה, והוא מנציח דעות קדומות כלפי ילדים שנפגעו מהשמנת יתר, שגם כך מאוד פגיעים להקנטות ומעשי בריונות בגלל משקלם". טענה נוספת העולה נגד הקמפיין ואופיו סוברת כי אם ילדים חשים רע כלפי גופם, הם לא יטפלו בו היטב.

לעומת זאת, העומדים מאחורי מסע הפרסום הישיר, שעלותו נאמדת בכ-25 מיליון דולרים, אומרים שלאמריקה אסור לטאטא את הבעיה מתחת לשטיח - ולכך בדיוק מכוון הקמפיין. נציגתם אמרה לרשת ABC כי "זהו משבר רפואי, ואנו לא יכולים להמשיך לעמוד מנגד ולתת לזה לקרות למדינה ולארץ שלנו". המחלוקת בעניין זה נמשכת, ובין אם אתם תומכים או מתנגדים למהלך, בדבר אחד אין ספק: בוטה ככל שיהיה, גם הקמפיין הזה לא יצליח לפתור את בעיית השמנת היתר שהגיעה בארצות הברית למימדים קיצוניים, והפכה כבר מזמן למגפה של ממש.

(עדכון אחרון - 18:26)

עוד בנושא:
מחקר: יותר ילדים לוקים בבולמיה מאשר ילדות
הממשלה אישרה תוכנית לעידוד כושר ואכילה נכונה
דנמרק הטילה "מס שומן" - והתושבים אוגרים חמאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully