וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ריק פרי: כנשיא אתמוך בתקיפה ישראלית באירן

4.11.2011 / 8:13

המתמודד במפלגה הרפובליקנית על מועמדות לנשיאות ארה"ב, מצדד בתקיפה באירן, אם יוכח שטהרן קרובה לגרעין. על אחמדינג'ד: "לא נוכל לאפשר למטורף להניח יד על נשק גרעיני"

ריק פרי, המתמודד במסגרת המפלגה הרפובליקנית על המועמדות לנשיאות ארצות הברית, אמר אמש (חמישי) כי כנשיא הוא יאפשר לישראל לתקוף את מתקני הגרעין של אירן, אם תתקבל ההוכחה שטהרן קרובה להשגת נשק גרעיני. בראיון לרשת CNN אמר מושל טקסס כי "ברור שנתמוך בישראל וכבר אמרתי שנתמוך בישראל בכל דרך שנוכל, בין אם זה במישור הדיפלומטי, או בהטלת סנקציות כלכליות, בין אם זה בפעילות סמויה או גלויה ועד לפעולה צבאית".

האם ישראל תתקוף באירן - סיקור מיוחד בוואלה! חדשות

ארה"ב: "לא מחפשים עימות צבאי עם אירן"
אובמה וסרקוזי: לשמר לחץ "חסר תקדים" על אירן
"נתניהו הורה לראש השב"כ לחקור ההדלפות על אירן"

בהמשך התייחס פרי לנשיא אירן מחמוד אחמדינג'ד ואמר כי "לא נוכל לאפשר למטורף הזה להניח את ידיו על נשק גרעיני, נקודה". דבריו של פרי נאמרו על רקע הדיווחים הגוברים בנוגע לאפשרות של מתקני הגרעין האירנים. סגן היועץ לביטחון לאומי של ארצות הברית, בן רודס, אמר אמש כי האמריקאים מרכזים כעת מירב מאמציהם מול תוכנית הגרעין האירנית באמצעים מדיניים. רודס אמר לרשת FOX כי "אנחנו מתמקדים כעת באסטרטגיה של דיפלומטיה, אשר תגביר את הלחץ על האירנים – באמצעות לחץ כלכלי, סנקציות כלכליות ובידוד מדיני".

נשיא ארצות הברית ברק אובמה אמר אתמול כי הגיע להסכמה עם נשיא צרפת ניקולא סרקוזי, שיש "לשמר את הלחץ" על אירן בכל הקשור לתוכניתה הגרעינית. "הייתה לנו הזדמנות לדבר על מגוון ענייני ביטחון", אמר אובמה במסיבת עיתונאים משותפת עם סרקוזי, לאחר פגישה שקיימו בשולי ועידת מדינות ה-G-20 בעיר קאן שבריביירה הצרפתית.

אובמה ציין כי "נושא ספציפי שאני מעוניין להזכיר הוא האיום המתמשך שמציבה תוכנית הגרעין של אירן. הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית אמורה לפרסם בשבוע הבא דו"ח על פעילותה הגרעינית של אירן, והנשיא סרקוזי ואני מסכימים לגבי הצורך לשמור על לחץ חסר תקדים על אירן, כדי שתעמוד במחויבויותיה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully