וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר אש"ף בארה"ב: לא נסכים להותיר גושי התנחלויות

השגריר הפלסטיני בוושינגטון מבהיר כי בני עמו דורשים שמדינתם העתידית תהיה "חופשיה מיהודים" - ושולל למעשה הצעה אפשרית לפשרה, במסגרתה לא יפונו מתנחלים מהיישובים הגדולים

שגריר אש"ף בארצות הברית, מעאן עריקאת, מבהיר כי על המדינה העתידית של בני עמו להיות "חופשיה מיהודים" - ושולל בכך, למעשה, את האפשרות שיוותרו בה גושי ההתנחלויות הגדולים, התחייבות שעליה חזר הנשיא ברק אובמה בנאומיו.

השגריר אמר את הדברים בשיחה עם כתבים בוושינגטון, ואת דבריו מביא הערב (רביעי) אתר האינטרנט של ה-"USA TODAY". המפגש אורגן בחסות ה-"Christian Science Monitor", מגזין אמריקני המפרסם תכני אקטואליה ברשת בסגנון דתי-למחצה, ושעורכיו נודעו בעבר בשל חיבתם לכותרות מעוררות מחלוקת.

עוד על שאלת גושי ההתנחלויות
נאום אובמה בחודש מאי: קורא לחילופי שטחים
הצעה: לא יפונו מתנחלים בכפייה, גם תחת הסדר
האם נתניהו תכנן בשעתו לפנות 90% מהשטחים?

השגריר עריקאת השיב לשאלות שהופנו אליו במפגש, בקשר לזכויות המיעוטים במדינה העתידית, ואמר כי לאחר "44 שנים של כיבוש צבאי, סכסוך וחיכוך, האינטרס המשותף של שני העמים הוא להיפרד". לדבריו, הנציגים הפלסטינים למשא-ומתן מוכשלים בשיחות המשא ומתן, מכיוון שבניגוד לישראל, הרשות הפלסטינית אינה זוכה להכרה על ידי מוסדות בינלאומיים.

"אנו מנסים לגרום לישראל להבין שלצעדיה יהיו תוצאות", הזהיר השגריר עריקאת". הוא התייחס לדבריה של מזכירת המדינה הילרי קלינטון, שאמרה כי "הדרך למדינה פלסטינית עוברת בירושלים וברמאללה ולא בארצות הברית", ולווטו שעומדת וושינגטון להטיל במועצת הביטחון על המהלך הפלסטיני, ואמר כי "קיצורי דרך לא ייצרו מדינה". לדבריו, הפלסטינים ימשיכו ללחוץ על האמריקאים בנושא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully