וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספר חדש: "ארנון מילצ'ן היה סוכן גרעין ישראלי"

על פי ספר ביוגרפי חדש אודות מפיק העל ההוליוודי, הנשיא שמעון פרס גייס אותו בשנות ה-80' לשירות ביחידה סודית של משרד הביטחון. במסגרת תפקידו רכש רכיבים לתוכנית הגרעין הישראלי

מפיק הוליוודי ביום וסוכן חשאי של ישראל בלילה? ספר ביוגרפי חדש שיראה אור בסוף החודש בארצות הברית טוען כי המפיק ההוליוודי ארנון מילצ'ן, שימש כסוכן חשאי של תוכנית הגרעין הישראלית והשתמש בקשריו העסקיים בארצות הברית על מנת לרכוש מרכיבים שונים עבורה.

הספר ששמו, "מסווג: החיים של הסוכן החשאי שהפך לטייקון הוליוודי, ארנון מילצ'ן", נכתב על ידי מאיר דורון וג'וסף גלמן וטוען כי במהלך שנות ה-80' מילצ'ן היה סוכן של הלק"ם – "לשכה לקשרי מדע" – גוף ביון ישראלי שפעל תחת משרד הביטחון והוקם על מנת לאבטח את מתקני הגרעין הישראלי וכדי להשיג טכנולוגיות רגישות. במסגרת תפקידו, רכש מילצ'ן ציוד טכנולוגי וכמו כן הקים חברות קש ששימשו את תכנית הגרעין הישראלית.

מילצ'ן לא אישר את אמיתות הספר כולו, אך מרואיינים רבים תמכו בגרסת הכותבים, וביניהם נשיא המדינה, שמעון פרס, שאף הודה כי הוא זה ש"גייס" את מילצ'ן לשורות הלק"ם.

כמעט נחשף - והתחבר עם בראד פיט

זהותו הסודית של מילצ'ן כמעט ונחשפה במאי 1985, כאשר נעצר אזרח אמריקאי בשם ריצ'ארד קלי-סמית בלוס אנג'לס בחשד כי מכר למשרד הביטחון 810 מתגים אלקטרוניים (קרייטורנים), מבלי לקבל בעבורם רישיון ייצוא. החוקרים האמריקאים חשדו, כי המתגים נרכשו עבור מיזם ייצור הנשק הגרעיני של ישראל. חקירתו של קלי-סמית הובילה גם למילצ'ן, שבאמצעות חברה בשם היילי, היה החוליה המקשרת בין חברתו של סמיית למשרד הביטחון. מילצ'ן נחקר בזמנו בפרשה, אך לא הוגש נגדו כתב אישום.

בעקבות התעוררות החשדות נגדו, הגביר מילצ'ן את פעילותו בהוליווד והפיק בין השאר את הסרטים "מועדון קרב", "סודות אל.איי", "מר וגברת סמית" ו"אישה יפה". כמו כן, התיידד בין השאר עם שחקנים כמו בראד פיט ורוברט דה נירו, והחשדות נגדו נשכחו והתפוגגו עם הזמן.

הספר אמנם אינו מהווה ביוגרפיה רשמית של מילצ'ן, אך כותבי הספר נפגשו עמו מספר פעמים במהלך הכתיבה. השניים סיפרו בראיון לעיתון "ניו יורק טיימס" כי בפעם הראשונה ששוחחו עם מילצ'ן שאלו אותו אם הרוויח הרבה כסף מהבעיות הביטחוניות של ישראל והוא ענה "עשיתי את זה למען המדינה שלי, הכסף לא הגיע אליי".

עוד באותו נושא:
מצרים: 25 שנה לאיש עסקים על ריגול למען ישראל
הנספח הצבאי ברוסיה נעצר בחשד לריגול תעשייתי
דיווח במצרים: "אילן גרפל נעצר בחשד לריגול"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully