וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ה"ניו יורק טיימס": לבטל חוק החרם, למען ישראל

מאמר המערכת בעיתון הנחשב למוביל בעולם מבקר את ראש הממשלה נתניהו שלא השכיל למנוע את העברת החוק, ומזהיר את ישראל מבידוד בינלאומי מתמשך - בעודה "חונקת את הביקורת נגד הכיבוש"

מאמר המערכת של ה"ניו יורק טיימס" יצא אתמול (ראשון) בחריפות נגד "חוק החרם" שאושר בשבוע שעבר בכנסת. העיתון תומך ביוזמה לפנות לבית המשפט בישראל כדי לפסול את החוק, ומגדיר אותו כהליך שנועד "לחנוק את הביקורת הגלויה כלפי הכיבוש בגדה המערבית", המכרסם בדימויה הדמוקרטי של ישראל.

המאמר, שכותרתו "לא הולם לדמוקרטיה", מצדיק את "הביקורת הנוקבת" כלפי החוק, וכותביו אף מצטטים ממאמרים בעיתונות הישראלית, שהגדירו את החוק "פופוליסטי ואנטי-דמוקרטי", וקבעו כי לצד חוקים דומים שנחקקו באחרונה, הוא מדרדר את ישראל אל משטר דיקטטורי. עוד טוען המאמר כי ההתנגדות לחוק חזקה לא רק בישראל, אלא גם בארצות הברית. הכותבים מזכירים כי גם הליגה נגד השמצה גינתה את החוק, למרות תמיכתו המסורתית של הארגון בישראל והתנגדותו החריפה בדרך כלל לכל קריאה המגנה את המדינה.

הפגנה בכיכר רבין בתל אביב נגד חוק החרם, יולי 2011. אורי לנץ
העיתון תומך בביטול החוק. הפגנה בתל אביב נגד חוק החרם/אורי לנץ

הכותבים מוסיפים עוד כי למרות תמיכתו של ה"ניו יורק טיימס" בישראל, החוק עוסק בסוגייה בסיסית של חופש הביטוי. הוא מזכיר כי בתקופה האחרונה ביטלו אמנים ואנשי רוח רבים ביקורים בישראל, במחאה על ההתנחלויות בגדה המערבית. עוד נטען כי ראש הממשלה בנימין נתניהו היה צריך "לגלות מנהיגות" ולצאת נגד מחוקקי החוק, "שגורמים נזק למדינתם". במקום לעשות זאת, נכתב, נעדר נתניהו מההצבעה - אך אמר למחרת שהחוק לא היה מאושר בלעדיו.

כמו כן, מתייחס המאמר להשפעת החוק על תהליך השלום. "בעוד שהמשא-ומתן תקוע, הפלסטינים מחפשים דרכים לשמור על חלומם לפתרון שתי המדינות, כולל פנייה לאו"ם להכרה", נכתב במאמר, המזהיר כי ישראל מסתכנת בבידוד בינלאומי במאמציה לסכל את הביקורת המופנית כלפיה.

לסיכום, נכתב ב"ניו יורק טיימס" כי למרות שהמצדדים בחוק טוענים שהוא הכרחי למניעת "דה-לגיטימציה" לישראל (המרכאות במקור), "לא ניתן לעשות דה-לגיטימציה לאף מדינה שנאמנה לערכיה הדמוקרטיים". העיתון מביע תקווה כי מתנגדי החוק יצליחו בפנייתם לבית המשפט לביטול החוק - "לטובתה של ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully