וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם באוויר: פעילים פרו-פלסטיניים יציפו את נתב"ג

אמיר שילה

4.7.2011 / 0:02

650 פעילים מרחבי העולם צפויים לנחות בשדה התעופה ביום שישי הקרוב ולהצהיר בגלוי על כוונתם להשתתף בסדרת אירועים בשטחים "נגד הכיבוש והאפרטהייד". בירושלים מבטיחים: "נאכוף החוק"

על רקע סימני השאלה הגוברים לגבי עתידו של המשט הבינלאומי לעזה, עומדת להיפתח מול ישראל השבוע חזית חדשה של פעילות פרו-פלסטינית בינלאומית, הפעם מהאוויר. על פי נתונים שפירסמו המארגנים הפלסטינים, כ-650 פעילים זרים צפויים לנחות בנמל התעופה בן גוריון במהלך 26 שעות ביום שישי הקרוב, 8 ביולי, כדי להשתתף בשבוע אירועים שיחל למחרת ברחבי הגדה המעברית ובירושלים, תחת הכותרת "ברוכים הבאים לפלסטין".

המשט לעזה - כותרות אחרונות:
פעילים פתחו בשביתת רעב באתונה: ”תנו לצאת למשט”
למרות עצירת הספינה: פעילי המשט נחושים להגיע לעזה
המשט לעזה: יוון עצרה את קפטן הספינה האמריקאית

בניגוד למשט, אין מדובר בהתארגנות בינלאומית תחת הנהגה אחת, אלא באוסף רופף יותר של קבוצות מרחבי אירופה וצפון אמריקה, שנענו כל אחת בנפרד לקריאה שפירסמו בפברואר האחרון 40 ארגונים פלסטיניים, לבוא ולבקר בשטחי הרשות ולהשתתף בסדרת אירועי הבעת סולידריות שיסתיימו ב-16 ביולי בירושלים, ויכללו בין היתר "צעדות שלום נגד ההתנחלויות וגדר ההפרדה".

בירושלים אמרו אתמול (שני) כי הרשויות נערכות לקראת אפשרות של הפגנות מחאה בשדה התעופה, והבטיחו תגובה נחרצת. "אם הדבר ייצא לפועל, הרי שזו תהיה התפרעות בשטח של שדה תעופה בינלאומי - דבר שלא מקובל בשום מדינה בעולם ובשום נסיבות", אמר לוואלה! חדשות דובר משרד החוץ, יגאל פלמור. "אם יפרו את הסדר, אותם אנשים יטופלו על ידי גורמי אכיפת החוק בצורה מקובלת".

"לא מסתתרים יותר"

לנוכח המגוון הרחב של המשתתפים, קשה להעריך בשלב זה מה היקף הפרובוקציה הצפויה בשדה התעופה עצמו. לפי פרסומים של המשתתפים ברשת, אין בכוונתם לקיים שם הפגנה מלבד עצם ההכרזה של המשתתפים, בביקורת הגבולות, על כך שהם בדרכם לבקר באירועי "ברוכים הבאים לפלסטין" - בציפייה לראות כיצד יגיבו שירותי הביטחון בשדה התעופה.

בשיחה עם וואלה! הסבירו פעילים המעורבים ביוזמה כי עד היום, בכל פעם שהגיעו להשתתף בפעילויות בשטחים, נהגו להסתיר את מטרות ביקוריהם בנתב"ג ולהצהיר כי הם מבקרים בישראל וב"מקומות הקדושים", כדי להתחמק מעיכובים בבידוק הביטחוני ומגירוש אפשרי. הפעם, הם מצהירים, הם לא מתכוונים להסתתר יותר, ובכך יפנו את תשומת הלב הבינלאומית ל"מדיניות האפרטהייד והסגר הבינלאומי שמטילה ישראל לא רק על עזה, אלא גם על הגדה המערבית". זו באה לידי ביטוי, לדבריהם, גם בהגבלות המוטלות על כניסת אקטיביסטים, פעילי זכויות אדם ועיתונאים, ובמקרים רבים גירושם, כמו במקרה הזכור מהשנה שעברה של נועם חומסקי, הבלשן המזוהה עם השמאל הרדיקלי שכניסתו סורבה במעבר אלנבי.

"אנחנו רוצים לתבוע את הזכות שלנו, כאזרחי ארה"ב, לבוא ולטייל בגדה המערבית ובמזרח ירושלים, בגלוי - בלי להתחבא", אמר אתמול לוואלה! מייקל ראב, העומד בראש קבוצה של כ-20 פעילים בארגון פרו-פלסטיני מקולורדו שבארה"ב שצפויים להגיע ביום שישי. "אנחנו באים לבקר את חברינו, ואנחנו מתכוונים להצהיר על כך בנמל התעופה". לדבריו, הוא אינו מודע לכל תכנון להפר את הסדר בשדה התעופה, והיה שמח אם היו מאפשרים לו פשוט להמשיך בדרכו - אך הוא מעריך שבפועל, ברגע שיכריז על מטרת ביקורו, הוא ייעצר ויגורש.

בהכנת הידיעה השתתף פנחס וולף

(עדכון ראשון: 21:31, 03.07.11)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully