וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר: תרופה עשויה לצמצם הסיכון לסרטן השד ב-65%

4.6.2011 / 18:52

צוות החוקרים מארה"ב חילק לנשים בסיכון בגיל העמידה את התרופה "ארמואזין". ד"ר פול גוס, שעמד בראש המחקר: "אנו מאושרים מהתוצאה הזו, הנשים לא דיווחו על תופעות לוואי חמורות"

תרופת "ארמואזין" של חברת פייזר עשויה להקטין ב-65% את הסיכון לחלות בסרטן השד, בקרב נשים בגיל העמידה: כך עולה ממחקר שפורסם הערב (שבת) על ידי צוות חוקרים בראשות ד"ר פול גוס, ראש מכון חקר סרטן השד בבית החולים הכללי של מסצ'וסטס, ארצות הברית. במסגרת המחקר, שבדק 4,560 נשים שעברו את גיל העמידה ושנמצאות בקבוצת סיכון לחלות בסרטן השד, חילקו החוקרים את הנבדקות לשתי קבוצות: האחת, שלקחה את התרופה, הנקראת גם "אקסמסטן", והאחרת, שלקחה תרופת-דמה (פלסבו). 11 נבדקות בלבד מתוך הקבוצה הראשונה דיווחו כי חלו בסרטן שד אלים בתוך שלוש שנים, בעוד ש-32 נשים מהקבוצה שלא נטלה את התרופה, דיווחו כי חלו בה.

"אנו מאושרים מהתוצאה הזו", סיפר ד"ר גוס, שציין כי הסייג העיקרי למחקר הוא העובדה כי נקודת הזמן שנבחרה לבדיקת התוצאות, שלוש שנים בלבד, אינה אידיאלית. עם זאת, הוא ציין עוד כי הנשים שנטלו את התרופה לא דיווחו על תופעות לוואי חמורות. לדבריו, הנשים דיווחו על ירידה מסוימת בצפיפות העצם, אך לא כזו שיכולה להיות מאובחנת כאוסטיאופורוזיס.

בחלק מהמקרים דיווחו הנשים על זיעה מוגברת, עייפות או אינסומניה – אך מדובר בשיעורים פחותים ובתופעות חמורות פחות מהתרופות שנמצאות כיום בשוק. "אני לא יכול להסתכל לאף אחת בעיינים ולהישבע שהיא לא מסוכנת בטווח הארוך – אבל רוב הממצאים מבהירים כי התרופה הזו בטוחה", מבהיר גוס.

יצוין כי התרופה המדוברת הפכה בראשית אפריל לגנרית, ומכאן שחברות נוספות יוכלו לשווק אותה. בכך עשוי מחירה לרדת באופן משמעותי. בטרם הפכה גנרית, הניבה התרופה רווחים נאים לפייזר: 483 מיליון דולרים הרוויחה החברה ממכירותיה ב-2010. להערכת מומחים, כ-1.3 מיליון נשים מאובחנות כחולות בסרטן השד בכל שנה ברחבי העולם, וכחצי מיליון מהם מתות כתוצאה ממנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully