וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארגנטינה לאירן: "נשעה חקירת הפיגוע תמורת מסחר"

ע"פ מסמך שהגיע לידי עיתון ארגנטיני, בואנוס איירס הציעה לטהרן "להשעות" חקירת הפיגועים נגד מטרות ישראליות בשנות ה-90' בתמורה להגדלת המסחר עם אירן, נאמד בכ-1.2 מיליארד דולרים

ממשלת ארגנטינה מוכנה להשעות את חקירת שני הפיגועים שאירעו בשנת 1992 ו-1994 בשגרירות ישראל בבואנוס איירס ונגד מרכז הקהילה היהודית בבירה הארגנטינאית במטרה לחדש ולהגדיל את היקף המסחר עם אירן, החשודה כעומדת מאחורי ביצוע הפיגועים - כך דווח הלילה (ראשון) בעיתון הארגנטיני "פרפיל".

מהדיווח עולה, כי שר החוץ הארגנטיני, הקטור טימרמן, העביר את ההצעה למקבילו הסורי, ואליד אל-מועלם וכן לנשיא הסורי בשאר אסד במטרה שיעבירו אותה לטהרן במהלך פגישות בסוף חודש ינואר.

על פי הדיווח, ממשלתה של קריסטינה קירשנר הציעה כביכול להשעות את החקירה בתמורה להגדלת הסחר בין המדינות המוערך כיום בכ-1.2 מיליארד דולרים. הדבר נודע בעקבות חשיפת מסמך של שר החוץ האירני, עלי אכבר סלאחי לנשיא מחמוד אחמדינג'ד בו לכאורה נכתב כי "ארגנטינה איננה מעוניינת עוד בסיום חקירת המתקפות, אלא בשיפור יחסי המסחר עם אירן".

בפיגוע בשגרירות ישראל בבואנוס איירס שאירע ב-17 במרץ, 1992, נהרגו 29 ישראלים ותושבים מקומיים ונפצעו למעלה מ-220 בני אדם. בפיגוע בבניין הקהילה היהודית בעיר שאירע ב-18 ביולי 1994, נהרגו 85 בני אדם ונפצעו מאות לאחר שמחבל מתאבד פוצץ מכונית תופת בצמוד לבניין.

דו"ח של חקירת הפיגועים שבוצעה בשיתוף ארגוני הביון של ארגנטינה, ארצות הברית וישראל, הצביע על מעורבות אירנית בתכנונם וכן על אנשי חיזבאללה שהואשמו בהוצאה לפועל של הפעולות. דו"ח החקירה מאשים באופן אישי את עלי חמנאי, מנהיגה הרוחני של אירן וכן את הנשיא האירני דאז – אכבר האשמי רפסנג'ני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully