וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוקרים: מין אוראלי הוא הגורם המוביל לסרטן הלוע

לפי מחקרים עדכניים המצוטטים ב"דיילי מייל", הגורם העיקרי לסוגים שונים של סרטן הלוע והגרון כבר אינו עישון - אלא וירוס הפפילומה, שהצורה הבולטת להעברתו היא מין אוראלי

הסיבה המובילה לסוגים שונים של סרטן הלוע והגרון אצל אנשים מתחת לגיל 50 אינה עישון טבק, אלא וירוס המופץ בעיקר באמצעות מין אוראלי - כך עולה ממחקרים עדכניים, המצוטטים היום (שני) ב"דיילי מייל" הבריטי. לפי המחקרים, בעשורים האחרונים חלה עלייה חדה בשכיחותם של מקרי סרטן הגרון, וכ-70% מהם נגרמים על ידי נגיף הפפילומה, שהצורה הבולטת להידבקות בו היא מגע מיני אוראלי.

בעבר היו זני סרטן הלוע והגרון השונים נפוצים בעיקר אצל גברים מבוגרים מעשנים, אולם לפי תוצאות המחקרים, בעשורים האחרונים עלתה משמעותית שכיחותם בקרב צעירים, כשהגורם העיקרי הוא וירוס הפפילומה. עורכת אחד המחקרים, פרופ' מורה גיליסון מאוניברסיטת אוהיו סטייט בארצות הברית, המליצה בחום לצעירים להתחסן מפני הווירוס. "החיסון יעיל ב-90% במניעת הידבקות בנגיף", אמרה ל"מייל". "אני תמיד ממליצה לפציינטים שלי להתחסן".

לדברי פרופ' גיליסון, הנתון בעל הקשר הסטטיסטי החזק ביותר להידבקות בפפילומה הוא מספר הפרטנרים המיניים לאורך השנים, ומתוכם בעיקר מספר הפרטנרים עימם מתקיים מין אוראלי. "ככל שגדל מספר הפרטנרים, כך גדל הסיכון להידבק בנגיף", הסבירה.

במחקר שנערך באוניברסיטת אוהיו, בו השתתפו 300 בני אדם, התגלה כי אצל מי שקיים יחסי מין עם יותר משישה פרטנרים גובר פי תשעה הסיכון להידבקות בפפילומה, ואילו אצל מי שנידבקו בנגיף, גובר פי 32 הסיכון לפתח את אחד מסוגי סרטן הלוע או הגרון.

יש לציין כי נגיף הפפילומה עצמו אינו גורם לרוב לתסמינים כלשהם, ואינו מצריך כל טיפול. השפעתו העיקרית היא בהגברת הסיכון לסרטן. מלבד סרטן הלוע והגרון, הוא גם מגביר את הסיכון לסרטן צוואר הרחם אצל נשים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully