וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת הסכם? מדבדב ואובמה שוחחו על פירוק הגרעין

לאחר שההסכם לצמצום הנשק הגרעיני אושר בסנאט האמריקאי ולקראת הדיון אודותיו בדומה הרוסית שוחחו נשיאי ארה”ב ורוסיה בטלפון אודות ההסכם. ”מדבדב בירך את אובמה על אישור ההסכם”

נשיא ארה"ב ברק אובמה שוחח טלפונית עם עמיתו הרוסי דמיטרי מדבדב לקראת חתימה על הסכם משותף לצמצום כמות הנשק הגרעיני המוכר בשם START, כך הודיע הלילה (שישי) הבית הלבן. "הנשיא מדבדב בירך את אובמה על אישור ההסכם על ידי הסנאט האמריקאי ושני המנהיגים הסכימו שזהו אירוע היסטורי בעבור שתי המדינות ועבור היחסים ביניהן", נאמר בהודעת הבית הלבן.

היום צפוי הבית התחתון של הפרלמנט של רוסיה, ה"דומה", לקיים דיון באישור אמנת START. יו"ר הדומה, בוריס גריזלוב, הודיע אמש על הדיון הצפוי והוסיף כי האמנה עשויה להיות מאושרת על ידי הבית "עד סוף השנה".

ביום רביעי אישר הסנאט האמריקאי את ההסכם. מדובר בניצחון גדול לנשיא ברק אובמה, בתחום שאותו הגדיר כעדיפותו העליונה במדיניות החוץ. אובמה אמר כי מטרתו היא הן חיזוק היחסים עם רוסיה והן מניעת הפצתו של נשק להשמדה המונית למדינות אחרות.

71 סנאטורים הצביעו בעד ההצעה לעומת 26 שהתנגדו. מדובר בניצחון פוליטי לאובמה, לאחר ש-11 סנאטורים רפובליקאים הצטרפו לדמוקרטים והודיעו כי יצביעו בעד. בכך הובטח לאובמה רוב של שני שלישים מהסנאטורים, הנחוץ לאישור הסופי של האמנה, שרק לפני כמה שבועות היה נראה כי היא בדרכה לפח האשפה של ההיסטוריה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully