וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר: פייסבוק תורמת לקשרים בחיים האמיתיים

ממצאים ממחקר באוניברסיטת טקסס העלו כי ההנחה שפייסבוק מחלישה את הקשרים בקרב אנשים אמיתיים אינה נכונה. עוד אומרים החוקרים, כי השימוש בקרב גברים ונשים ברשת שונה

חוקרים באוניברסיטת טקסס מצאו כי פייסבוק אינו מחליש קשרים חברתיים בחיים האמיתיים, אלא דווקא מחזק אותם. במחקר בו נשאלו 900 סטודנטים ובוגרי מכללות טריים על הרגלי השימוש שלהם ברשת החברתית, נמצא כי פייסבוק מחזקת קשרים קיימים בין בני משפחה וחברים. "ממצאנו מראים כי פייסבוק אינה מחלישה תקשורת פנים-אל-פנים בין משפחה, חברים וקולגות", אמר מוביל המחקר הפרופסור ס. קרייג ווטקינס, "אנחנו מאמינים כי ישנן אף ראיות שמדיה חברתית מאפשרת הזדמנות לביטויים חדשים של חברות, אינטימיות וקהילתיות".

(עדכון ראשון: 24.11.10, 23:05)

מעט יותר מ-60% ממשתמשי הפייסבוק במחקר אמרו כי פרסום הסטטוסים הוא בין הפעילות הפופולרית ביותר שהם מבצעים, ו-60% מהנשאלים ציינו כי דווקא כתיבת תגובות לאותם סטטוסים היא הדבר האהוד עליהם ביותר. מאידך, 49% מהנשאלים מעדיפים לשלוח מסרים ולהגיב דווקא בדפים של חבריהם.

ווטקינס אמר כי המחקר מצביע על שימוש שונה בפייסבוק בקרב קבוצות גיל ואף מגדרים שונים. לדבריו, הנשים משתמשות בכלים שמציע הרשת בצורה יותר רגשית, בעוד הגברים בצורה יותר פונקציונלית. הוא הסביר כי "נשים עשויות לפרסם יותר תמונות ממפגשים חברתיים, ולהשתמש בפייסבוק לקיום קשרים, בעוד גברים ייטו יותר לפרסם תמונות הקשורות לתחומי עניינם, או לפרסם קישורים פוליטיים או המתייחסים לתרבות פופולרית".

  • עוד באותו נושא:
  • פייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully