וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דו"ח: ממשלת ישראל מפלה אזרחים על רקע דתי

דו"ח של מחלקת המדינה האמריקאית קובע כי משרד הפנים הישראלי מפלה אזרחים על רקע דתי ולא מכבד את חופש הדת הקיים לכאורה במדינה

מחלקת המדינה האמריקאית פרסמה אתמול (שני) את הדו"ח השנתי בנושא חופש דת בעולם, ובו היא מבקרת את ממשלת ישראל וקובעת כי היא מפלה אזרחים על רקע דתי.

בדו"ח צוין כי למרות שחוק כבוד האדם וחירותו, מגילת העצמאות ומדיניותה המוצהרת של מדינת ישראל תומכים כולם בחופש דת, המוסדות הממשלתיים ממשיכים להפלות אזרחים לא יהודים וכן אזרחים יהודים שאינם מוגדים אורתודוקסים. "ממשלת ישראל מקצה משאבים גדולים יותר לארגונים ומוסדות חרדיים ודתיים אורתודוקסים ובכך מפלה אזרחים שאינם יהודים או אזרחים מזרמים אחרים ביהדות", נכתב שם.

הדו"ח מותח ביקורת על ישראל גם בנושא נישואים אזרחיים. "הנישואים היחידים המוכרים על ידי ממשלת ישראל הם נישואים אורתודוקסים", נכתב, "והממשלה אינה מתירה נישואים אזרחיים או נישואים שבוצעו על ידי רפורמים או קונסרבטיבים".

עוד נכתב בדו"ח כי "משרד הפנים הישראלי ממשיך להפלות בין יהודים על פי דת לבין יהודים על פי חוק השבות המבקשים לעלות לישראל". לדברי הדו"ח, משרד הפנים מנע השנה את עלייתם של מספר יהודים משיחיים על פי חוק השבות, רק בשל אמונתם הדתית השונה. גם השנה הארגון החרדי "יד לאחים" מככב בדו"ח כארגון שרודף אזרחים על רקע אמונתם הדתית.

עו"ד כלב מאיירס ממכון ירושלים לצדק, ארגון הפועל לקידום זכויות אדם וחופש דת בישראל, אמר כי "ישראל חייבת לחזק את הפן הדמוקרטי שלה כדי להמשיך להיות חלק מהעולם המערבי. הדו"ח מוכיח כי באופן כללי אין סתירה בין ישראל היהודית לישראל הדמוקרטית על פי חוקיה וכי הסתירה היחידה היא בין המוסדות הדתיים האורתודוקסיים לישראל הדמוקרטית. ממשלת ישראל חייבת להתעשת ולהורות למשרד הפנים לקיים את החוק הישראלי באופן שווה ללא הבדלי דת גזע ומין ולקדם חקיקה של נישואים אזרחיים לכלל אזרחיה".

הדו"ח מצטט נתונים של הלשכה לרישום אוכלוסין משנת 2007, שעל פיהם, היהודים החיים בישראל מתחלקים לפי החלוקה הבאה: 7% יהודים חרדים, 10% אורתודוקסיים, 39% המגדירים עצמם מסורתיים ו- 40% חילונים. כמו כן יש קבוצות קטנות של יהודים קונסרבטיבים, רפורמים, ועוד קבוצות שאינן מוכרות ע"י המוסדות הדתיים אך מוכרות על ידי המוסדות האזרחיים, ביניהן כ- 10,000 יהודים משיחיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully