וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צרפת נגד כת הסיינטולוגיה

הכנסייה הסיינטולוגית תעמוד למשפט בצרפת, בעקבות תלונה של אישה שאיבדה את כל חסכונותיה. אם תפסיד, ייתכן כי תוצא אל מחוץ לחוק

(צילום: רויטרס, עריכה: נעמה דרור)

כנסיית הסיינטולוגיה תעמוד למשפט בצרפת, באשמת הונאה מאורגנת. התביעה מתמקדת בתלונה של אישה, שטוענת כי הופעלו עליה לחצים פסיכולוגיים כדי שתשלם סכומי כסף גדולים לאחר שהציעו לה לערוך מבחן אישיות בחינם.

עורך הדין המייצג את הסיינטולוגיה במשפט אמר, כי היא תילחם בהאשמות ומכחיש כי נעשתה מניפולציה רגשית. צרפת רואה בסיינטולוגיה כת ולפי ההערכות, היא עשויה להיות אסורה בחוק אם תפסיד במשפט. זאת הפעם הראשונה בה הסיינטולוגיה נתבעת במשפט הונאה בצרפת. עד כה עמדו לדין רק אנשים פרטיים שמאמינים בסיינטולוגיה.

האישה שבמרכז התביעה טוענת שחברי התנועה ניגשו אליה בפריז והציעו לה מבחן אישיות חינם, אך בסופו של דבר היא בזבזה את כל חסכונותיה על ספרים, תרופות ומד אלקטרוני (אי?מיטר), שהוא חלק מהאביזרים המשמשים את חברי התנועה. עורכי דינה יטענו שהסיינטולוגיה מנסה להרוויח כסף באופן שיטתי על ידי לחץ פסיכולוגי ושימוש בתרופות מפוקפקות מבחינה מדעית.

עורך הדין של הסיינטולוגיה אמר כי "נילחם בכל האשמה ונוכיח שאין שופ מוניפולציה פסיכולוגית". הסיינטולוגיה תטען להגנתה, כי מדובר בשיטת אמונה כמו כל דת אחרת. הסיינטולוגיה נוסדה בארה"ב בשנות ה-50 על ידי סופר ספרי המדע הבדיוני רון האברד.

בגרמניה הכריזה הממשלה, כי הסיינטולוגיה מנוגדת לחוקת המדינה, אך בספרד קבע בית המשפט כי יש לאפשר לסיינטולוגיה לפעול במדינה ולהירשם כדת מוכרת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully