וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתי נדע מי יהיה הנשיא הבא של ארה"ב?

3.11.2008 / 12:22

כל העיניים נשואות לליל שלישי, כשתתחיל ההצבעה בבחירות בארה"ב. בשעה אחת צפויות להגיע התוצאות הראשונות ממדינות המפתח

התוצאות הראשוניות שיתקבלו מספירת הקולות בבחירות לנשיאות בארצות הברית עשויות לספק רמזים משמעותיים לגבי התוצאה סופית. מגמות עיקריות במירוץ בין המועמד הדמוקרטי ברק אובמה ויריבו הרפובליקני ג'ון מקיין עשויות להתבהר זמן קצר לאחר שהקלפיות הראשונות יסגרו באינדיאנה בלילה בין שלישי לרביעי בשעה אחת בלילה, לפי שעון ישראל.

אובמה ומקיין מנהלים דו קרב צמוד להפליא: באינדיאנה - הממוקמת בלב המערב התיכון החקלאי ומחזיקה ב-11 אלקטורים. מאז 1964, הצביעה המדינה המערב תיכונית - הידועה כמעוז תרבותי שמרני המאופיין במסורות רפובליקניות - פעם אחר פעם בעבור הרפובליקנים. ניצחון של אובמה עשוי להוות סימן מעודד לחוזקתו של הסנאטור מאילינוי ברחבי המדינה כולה.

עם זאת, במידה שמקיין ינצח באינדיאנה, עלול ניצחונו לסמל צרות בעבור אובמה, הקורא תיגר על מקיין ב-12 מדינות בהן זכה ב-2004 הנשיא הרפובליקני ג'ורג' בוש. הסימן הראשון לתבוסת ג'ון קרי הדמוקרטי ב-2004 הגיע מההפסד בפער של 20% באינדיאנה.

"אם אובמה ינצח באינדיאנה, הבחירות יסתיימו", אמר היועץ הדמוקרטי דאג שון. "אפילו אם התחרות תהיה צמודה, בהפרש של 2%-3%, מרמז הדבר ניצחון ארצי סוחף של אובמה. אם היתרון יעמוד על 4% ויותר לטובת מקיין, נאלץ לחכות ולראות מה ילד יום", הוסיף.

מקיין חייב לנצח במדינות המפתח

הסבב השני של תוצאות ראשוניות צפוי להגיע בשעה 2 בלילה, לפי שעון ישראל, כשתסתיים ההצבעה בג'ורג'יה, בחלקים מפלורידה ובמדינת וירג'יניה. וירג'יניה היא מדינה נוספת בה לא זכו הדמוקרטים בבחירות מאז 1964, למרות שבמערכות הבחירות האחרונות, נרשם שינוי בנטייה לטובת הדמוקרטים. "אם אובמה ינצח בווירג'יניה בפער גדול, קיימת אפשרות גבוהה כי ינצח בבחירות", אמר שון. "אם מקיין ינצח בפער של למעלה מכמה אחוזים בודדים, אזי המצב לא כל כך ברור", הוסיף.

בשעה שתיים וחצי בלילה, ייסגרו הקלפיות באוהיו ובצפון קרוליינה, שתי מדינות מפתח נוספות שעשויות להכריע את הבחירות. בשעה שלוש בלילה, ייסגרו הקלפיות בפלורידה. 27 האלקטורים של פלורידה ו-20 האלקטורים של אוהיו הן שתיים מהמתנות יקרות הערך ביותר בהן יכול לזכות מועמד ביום שלישי.

על מקיין, שלפי כל הסקרים צפוי למאבק קשה אם ברצונו לצבור את כל 270 האלקטורים הנדרשים על מנת לזכות בבחירות, לרשום ניצחון בכל מדינות המפתח הללו כדי שיהיה לו סיכוי מציאותי לנצח. כישלון באחת מהן יגביר את הלחץ על מקיין לפצות על ההפסד על ידי ניצחון בפנסילבניה – מדינה בה ניצחו הדמוקרטים במהלך ארבע מערכות הבחירות האחרונות. ההצבעה בפנסילבניה, המחזיקה ב-21 אלקטורים, תסתיים גם כן בשלוש בלילה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully