וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר: 80% מהאמריקאים מאמינים בנסים

לפי סקר שנערך בקרב 36 אלף אמריקאים, 92% מהם מאמינים באלוהים או בקיומו של כוח עליון כלשהו. למעלה מ-50% מתפללים מדי יום

קרוב ל-80% מהאמריקאים מאמינים בנסים, ו-92% מהם מאמינים באלוהים או בקיומו של כוח עליון כלשהו. כך עולה מסקר מקיף של מכון המחקר "פיו" (Pew) לדת וחיים ציבוריים, שממצאיו העיקריים פורסמו בעיתון "וושינגטון פוסט".

לפי הסקר, שנערך בקרב 36,000 אמריקאים מעל גיל 18, למעלה מ-50% מהנשאלים מתפללים לפחות פעם אחת ביום. עוד עולה מהסקר, כי האמריקאים סובלנים כלפי דתות אחרות. 70% מהנשאלים שקושרים את אמונתם לדת כלשהי סבורים, שגם דתות אחרות יכולות להוביל לגאולה נצחית. רק כ-25% מהנשאלים סבורים, כי יש רק דרך אחת לפרש את מצוות הדת שלהם.

"אף שהאמריקאים הם אנשים דתיים מאוד ונוטים להתייחס לדת ברצינות רבה, יש בהם מידהה מסוימת של פתיחות וחוסר דוגמטיות ביחס לאמונתם ולאמונה של אחרים", הסביר גרגורי סמית', חוקר במכון "פיו", שהיה שותף לעריכת הסקר.

חוקרי מכון "פיו" הופתעו לגלות, כי לא זו בלבד שאמריקאים כה רבים מאמינים בקיומו של כוח עליון. גם כל אחד מחמישה נשאלים שהגדירו את עצמם כ"אתאיסטים" העיד כי הוא מאמין בקיומו של כוח כזה. לדברי החוקרים, ייתכן שהדבר מעיד על חוסר הבנה של המונח "אתאיסט".

עוד מצאו החוקרים, כי ככל שאמריקאים מתפללים יותר, כך הם נוטים להיות שמרנים יותר מבחינה פוליטית. בקרב יהודים שמתפללים מדי יום, 36% מגדירים עצמם כשמרנים - יותר מפי שניים משיעור היהודים שמתפללים לעתים רחוקות יותר. בקרב נוצרים אוונגליסטים, 56% מאלה שמתפללים מדי יום מגדירים את עצמם כשמרנים מבחינה פוליטית, לעומת 40% שאינם מתפללים מדי יום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully