וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יותר טבעי, יותר רובוט

18.11.2007 / 8:08

המדע פונה אל הטבע, ומייצר רובוטים בהתבסס על מודלים ביולוגים. הם לומדים להגיב לסביבה, ומתחברים לבעלי חיים אמיתיים

כדי לבנות רובוט טוב יותר, מדענים פונים יותר ויותר אל הטבע, ויוצרים רובוטים שזזים ויוצרים קשרים סביבתיים כמו ג'וקים, מחליקים כמו סלמנדרות ואפילו לומדים לקבל החלטות כמו בני אדם.

על פי הדיווחים במגזין המדע "סיינס", נראה שהרובוט המדעי הולך ונהיה דומה לרובוטים המוכרים מהמדע הבדיוני. צוות אחד של חוקרים אירופים שהובל בידי ג'וזה האלוי מאוניברסיטה בבלגיה יצר רובוטים בגודל של ג'וקים שמגיבים חברתית לג'וקים חיים.

למרות שהם לא נראים כמו ג'וקים, הרובוטים צוידו בהורמונים שגורמים להם להריח כמו ג'וקים. "מה שחדש כאן הוא שהרובוט הוא עצמאי, הוא לא מונחה בשלט על ידי בני אדם, והוא מגיב ברמה חברתית בתוך קבוצה של חרקים חיים", אומר האלוי, "אנחנו רואים בכך כלי לחקר המנגנונים של קבלת החלטות בתוך קבוצה של בעלי חיים".

המחקר הוא חלק ממאמץ גדול יותר ליצור רובטים שיכולים להגיב בגמישות לשינויים בתנאי הסביבה. ג'רלד אידלמן ממכון המחקר ל"נוירו-סיינס" בסן דייגו בקליפורניה בילה את 20 השנים האחרונות בעבודה על מכשירים טכנולוגים ורובוטים, שמבוססים על פעולת המוח האנושי.

"כמובן שמספר הניורונים קטן בהרבה. אולם אם אתה עושה את זה נכון, זה יכול לתפקד למטרות מתוחכמות, כמו למשל תפיסה וזכרון זמני" אומר אדלמן. מפני שהמוח לומד באמצעות מגע עם הסביבה, בנייה של רובוט שיכול ללמוד חייב לשלב את תהליכים של מגע עם הסביבה.

בסקירה של מכשירים שמושפעים מהביולוגיה רולף פייפיר מאוניברסיטת ציריך מתאר רובוטים דמויי חרקים, עכבישים, נחשים , סרנטים, כלבים, קופים ובני אדם. "רובטים כאלו", הוא אומר, "מציעים את האפשרות ללמוד על דפוסים שונים של תנועה, ניווט, התמצאות, חיקוי ושיתוף פעולה, ככה שזמנים מרגשים נמצאים לפנינו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully