וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארגנטינה: 31 שנים לדיקטטורה הצבאית

שרון נובק

21.3.2007 / 22:04

גילויים חדשים חושפים כי ברזיל וצ'ילה היו מעורבות בהפיכה בארגנטינה. בשבע שנות הדיקטטורה נרצחו, עונו ונעלמו 30 אלף אזרחים

מסמכים חדשים שהתגלו באחרונה חושפים כי צבא ארגנטינה, שביצע הפיכה צבאית במדינה במרץ 1976, לפני 31 שנים, עדכן את הדיקטטורות הצבאיות בברזיל ובצ'ילה על כוונתו לבצע את ההפיכה. כך מדווחת סוכנות הידיעות רויטרס.

המידע החדש מסעיר את ארגנטינה, שכן ימי שלטון המשטר הצבאי, ששלט במדינה ביד קשה בין השנים 1976-1983, עוד חרוט בזיכרונם של רבים מהאזרחים.

בימי שלטונה של החונטה הצבאית, השליטו גנרלים מצבא ארגנטינה דיקטטורה נוקשה, במסגרתה בוטלו מוסדות הדמוקרטיה, הופקעו זכויות אזרח, הודק הפיקוח על חיי הפרט ובעיקר נוהלה מלחמת חורמה ב"חתרנים" – כלומר מתנגדי המשטר מארגוני השמאל.

בשמונה שנות הדיקטטורה נעלמו כ-30,000 ארגנטינאים, רובם ככולם פעילים חברתיים, חברים בארגוני שמאל ופציפיסטים, ביניהם הומוסקסואלים ויהודים רבים.

המטרה: חיסול השמאל ביבשת

המסמכים שנמצאו הם גם עדות ראשונה ליוזמת "מבצע קונדור" - שם הקוד למערך שיתוף הפעולה שהתקיים בין הדיקטטורות הצבאיות בארגנטינה, ברזיל, צ'ילה, בוליביה, אורוגוואי ופרגוואי. במסגרת המבצע הסגירו המדינות פעילי שמאל והפעילו מעקב ופיקוח גם על אזרחים גולים, זאת במטרה מוצהרת לחסל את תנועות השמאל ביבשת.

הדיקטטורות במדינות דרום אמריקה נפלו בזו אחר זו במהלך שנות ה-80. בצ'ילה, בה נעלמו מעל ל-10,000 בני אדם, נותר משטרו של אוגוסטו פינושה על כנו עד 1991.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully