וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר: מריחואנה סינטתית מסייעת לחולי הסרטן

16.12.2006 / 7:54

תרופה נגד בחילות לחולי סרטן המכילה חומרים הנמצאים במריחואנה התגלתה כמועילה גם להפחתת כאב, חרדה ודכאון

גרסה סינתטית של חומרים פעילים הנמצאים במריחואנה, המשמשים בדרך כלל כטיפול חוקי נגד בחילות אותן חווים חולי סרטן המטופלים בכימותרפיה מסייעת גם כנגד סימפטומים של כאב, חרדה ודיכאון כך על פי מחקר חדש שנערך באוניברסיטת טורונטו.

הממצאים מצביעים על פוטנציאל גדול לשיפור איכות חייהם של חולי הסרטן" אמר החוקר הראשי באוניברסיטת טורונטו ד"ר וינסנט מאדיה. 139 מטופלים השתתפו במחקר שכלל שימוש בתרופה "נבילון", הנמכרת תחת שם המותג "ססאמט". התרופה מופקת ממרכיבים פעילים הנמצאים בצמח הקנאביס (המשמש ליצור סם המריחואנה). אבל "ססאמט", כמו תרופות דומות מיועדת למטרה ספציפית ואינה מכילה חומרים רעילים היכולים להיקשר לעישון מריחואנה מסביר מאדיה. יש להבחין תרופות אלו ממשככי כאבים המבוססים על מורפיום, ועלולים לגרום להתמכרות ושימוש העלול לפגוע באדם.

המחקר המבוסס על שאלונים שמילאו חולי סרטן גילה כי אלו שטופלו בתרופה חשו בהפחתה בכאבי הלוואי יותר מאשר המטופלים בתרפיה. כמו כן נרשמו נקודות זכות בהפחתת העייפות, עידוד התאבון ושיפור ברווחתם של המשתמשים בססאמט. עוד דווח על ירידה משמעותית בדכאון וחרדה בקרב קבוצה זו.

"אין תרופה בעלת ספקטרום רחב כשל תרופות המכילות מרכיבים מצמח מקנאביס. על ידי שימוש בהן אנו יכולים להפחית השימוש בתרופות אחרות שעלולות לסכן בריאות, מעיקות ויקרות", אמר מאדיה

אבל בכל מקרה כדאי לדעת כי בעקבות שימוש ב"ססאמט" עשויות להופיע תופעות הלוואי הבאות: שינה רבה, סחרחורות, יובש בפה ותחושת אופוריה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully