וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושרה התפטרותו של יורג היידר ממנהיגות מפלגת החירות

1.5.2000 / 18:00

אולם האיחוד האירופי הודיע כי כל עוד חברה המפלגה בקואליציה, לא יבטל הסנקציות נגד אוסטריה


אושרה התפטרותו של יורג היידר, מנהיג מפלגת "החירות" האוסטרית, מתפקידו כיו"ר המפלגה. את מקומו תפסה סוזן ריס-פסר.

היידר (50), שימש כמנהיג המפלגה במשך 14 השנה האחרונות והוביל אותה לקואליציה בממשלת אוסטריה החדשה, לראשונה בתולדותיה. המהלך הזה בודד את אוסטריה באיחוד האירופי, והקפיא את היחסים הפוליטיים בינה לבין מדינות רבות באירופה ובעולם. מפלגת החירות הינה המפלגה הימנית-קיצונית היחידה באירופה ששותפה בקואליציה.

היידר נודע בהערותיו הגזעניות ובהמעטת ערכם של פשעי הנאצים, דברים עליהם התנצל פומבית אך שהיקנו לו פופולאריות גדולה בתוך אוסטריה. היידר אמר במסיבת עיתונאים כי עתה יוכל האיחוד האירופי להוריד את הסנקציות שהטיל על אוסטריה מכיוון ש"מפלגת החירות הישנה לא קיימת יותר".

היידר טען כי החלפת המנהיגות לא נועד לרצות את שותפותיה של אוסטריה, אלא "כדי לשקף את השינוי שחל במפלגה ולאפשר לדור הצעיר להתקדם". היידר הוסיף ואמר כי הוא מצפה כעת מהאיחוד האירופי לבטל את הסנקציות שהטיל על אוסטריה לאחר כינון הממשלה בה שותפה מפלגת החירות. אולם, קנצלר גרמניה, גרהארד שרודר, וראש ממשלת שבדיה, גוראן פרסון, הודיעו בימים האחרונים כי עקרונות המפלגה פוגעים בזכויות האדם ובערכי הדמוקרטיה ולכן לא יחול שינוי ביחסו של האיחוד האירופי לאוסטריה.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully