וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האשה המבוגרת בעולם מתה בגיל 115

30.8.2005 / 16:27

הנדריקיה הלכה לעולמה בשנתה בבית אבות בהולנד. תואר האישה המבוגרת בעולם עבר לאמריקאית אליזבת בולדן, בת אותו הגיל

הנדריקיה ואן אנדל סחיפר, האישה המבוגרת בעולם, מתה היום בבית אבות בהולנד. הנדריקה גילתה בעבר שהסוד שלה לאריכות חיים הוא מנת הרינג יומית וכוס מיץ תפוזים.

הנדריקיה נולדה ב-29 ליוני 1890 ומתה בשנתה בבית אבות בעירה הוגבן בצפון הולנד. לדברי מנהל בית האבות, בשבועות האחרונים היא נחלשה, אך היתה צלולה עד יומה האחרון. לדבריו, "היא חשבה כי זה נפלא להיות האישה המבוגרת ביותר בעולם, בייחוד לאור העובדה כי היא נולדה במשקל קילו ושלוש מאות גרם". עוד הוסיף כי היא היתה אישה אופטימית, וכי היא הרגישה שהגיע הזמן להיפרד מהעולם.

הנדריקיה, הידועה גם בכינוי הני, עבדה כמורה לכלכלת בית. היא היתה אוהדת כדורגל מושבעת, ונישאה לחוקר מס בשנת 1930. בזמן הכיבוש הנאצי היא נאלצה למכור את תכשיטיה כדי לקנות אוכל. להני לא היו ילדים והיא התאלמנה אחרי עשרים שנות נישואים. היא המשיכה לחיות בדירתה בעיירה עד גיל 106.

דובר מטעם ספר השיאים של גינס אישר כי היא היתה האישה המבוגרת ביותר המתועדת, והוסיף כי כעת התואר עובר לאמריקאית אליזבת בולדן, שנולדה ב-15 לאוגוסט 1890. האיש המבוגר בעולם המתועד הוא אמיליו מרקדו דל טורו מפורטו ריקו, שנולד ב-1891. השיא לחיים הארוכים ביותר שייך לצרפתיה ג'ין לואיס קלמן שנפטרה בגיל 122 בשנת 1997.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully