וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החודש באדינבורו: צייד של רוחות רפאים

6.4.2001 / 0:00

לא פחות מתשעה חוקרים מרחבי העולם יבדקו באמצעות מכשירים משטרתיים את בתי הכלא של אדינבורו וסימטאותיה האפלות – כדי לבדוק האם יש בה רוחות רפאים; נניח שכן, מה יעשו? יהרגו אותן

צוות בינלאומי של מדענים יתכנס באדינבורו לצורך מבצע ציד הרוחות הגדול בעולם. תשעת החוקרים יחלו את החיפוש אחר הרוחות בכלא שבטירת אדינבורו ובמעברים התת קרקעיים בעיר. כמו כן ייחקרו מאתיים מתושבי העיר האם הם מרגישים משהו מוזר כאשר הם נמצאים במקומות הנחשבים למקום משכנן של רוחות רפאים. לאדינבורו יש מוניטין כעיר הכי רדופת רוחות בכל אירופה.

מפתיע עד כמה שזה נשמע, מבצע איתור הרוחות הוא חלק מפסטיבל המדע של אדינבורו, שייפתח מחר.

המשימה מחייבת, והחוקרים יבלו לילה שלם בסימטת מארי קינג, סימטה אפלה הנחשבת לרדופה על ידי רוחות הרפאים של אותה מארי אומללה, שלא סיימה את חייה באופן טבעי.

ד"ר ריצ'ארד וויסמן, פסיכולוג במחלקה לפסיכולוגיה באוניברסיטת הארדשייר, מוביל את הפרוייקט. הצטרף אליו ד"ר ג'ים הוראן, פסיכולוג וסמכות בכירה בענייני רוחות. ד"ר וויסמן כבר חקר "פעילויות רפאים" בהמפטון קורט בלונדון בשנה שעברה. את המחקר השנה הוא מעריך כחשוב אפילו יותר: "נבדוק באופן מדעי את 'התופעות השדיות' תוך שימוש במכשירים מדעיים". בין המכשירים – מודד חום של המשטרה, המשמש לגילוי גופות בשיחים עבותים. חיישנים גיאומגנטיים ימדדו שינויים בשדה המגנטי – שעלולים להצביע על נוכחות גופות. דבר אחד לא הובהר, מה יעשו עם רוחות הרפאים שיימצאו?

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully