וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממשלת צרפת תומכת בגירוש תלמידות שעטו רעלה

12.10.2003 / 18:22

ליילה ואלמה, אחיות מוסלמיות, סולקו מספסל הלימודים לאחר שסירבו להסיר הרעלה. במדינה קיים קונצנזוס סביב ההחלטה. האב: זה "אפרטהייד חינוכי"

ממשלת צרפת הודיעה היום כי היא מגבה את החלטתה של הנהלת בית ספר תיכון מחוץ לפריס להשעות שתי אחיות מוסלמיות בנות 16 ו-18, שהתעקשו להגיע לבית הספר כשהן עוטות רעלה למרות האיסור החוקי לכך. טענת הנהלת בית הספר הייתה כי הרעלה מציגה באופן ראוותני ורברבני את שיוכן הדתי של התלמידות.

ליילה לוי ואחותה הגדולה אלמה, גורשו מבית הספר "הנרי וואלון" מתוקף חוק צרפתי הקובע כי בתי הספר הממלכתיים במדינה הינם חילוניים, ואין להופיע בהם בלבוש או סמלים בעלי אופי דתי. החוק תקף לגבי כל הדתות.

"חובה על כל אזרחי צרפת לכבד את החוק הזה", אמר שר הפנים הצרפתי, ניקולאס סרקוזי. השר הביע תמיכה בגירושן של השתיים מספסל הלימודים. "ילידי צרפת המוסלמים מכירים את החוקים ומכבדים אותם, יש לדאוג שאיש לא יחוש מושפל", הוסיף. גם מנהיג מפלגת האופוזיציה הסוציאליסטית, פרנסואה הולנד, הסכים למהלך הגירוש ואמר כי יש לכבד את החוקים. "צרפת היא מדינה חילונית", הדגיש.

אביהן של אלמה וליילה, לורן לוי, האשים את הנהלת בית הספר ב"אפרטדהייד חינוכי". לטענתו, ההחלטה על גירוש בנותיו מבית הספר היא חלק מהפחד שאוחז בצרפתים, כי "האיסלאם יאכל את החברה הצרפתית". בסוכנות הידיעות איי.פי דווח, כי מורי בית הספר סיפרו שתלמידים מוסלמים רבים הביעו תמיכה בחוק האוסר על עטיית רעלות במקום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully