וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמור לי איך אתה ישן ואומר לך מי אתה

17.9.2003 / 0:01

מחקר בריטי קישר בין 6 תנוחות שינה עיקריות לסוגי אופי שונים. התנוחה הנפוצה ביותר: תנוחת העובר

אם אתם רוצים באמת לעמוד על אופיו של מי שישן לצדכם כל מה שעליכם לעשות הוא להתבונן. מדענים בריטים ערכו מחקר לפיו התנוחה בה בני האדם ישנים מספקת מידע חשוב על אופיים. בבי.בי.סי. דווח כי מנהל המכון לייעוץ והערכה בענייני שינה, פרופ' כריס אידזיקובסקי, ניתח שש תנוחות שינה עיקריות וקישר כל תנוחה לסוג מסויים של בן אדם. "כולנו מודעים לשפת הגוף שלנו כשאנחנו ערים. זן הפעם הראשונה שאנחנו יכולים לראות מה אומרת עלינו היציבה התת מודעת שלנו", הסביר פרופ' אידזיקובסקי.

ששת התנוחות:

תנוחת העובר - אלה המתקפלים כעובר בשנתם מתוארים כבעלי מעטה חיצוני קשוח אך רגישים בלבם. הם עלולים להיות ביישנים במפגש ראשוני אך במהרה יירגעו. תנוחת העובר היא התנוחה הנפוצה ביותר. 41% מתוך אלף האנשים שלקחו חלק במחקר העידו על עצמם כי הם ישנים בתנוחה זו.

תנוחת בול עץ - אלה השוכבים על הצד וזרועותיהם פשוטות לצידי הגוף מתוארים כחסרי דאגות, חברותיים וככאלה שאוהבים להיות חלק מחבורה. הם נוטים לתת אמון בזרים עד כדי תמימות.

תנוחת השתוקקות - אלה השוכבים על הצד וזרועותיהם פשוטות קדימה אל מעבר לגוף מתוארים כפתוחים אך נוטים לחשדנות וציניות. הם מתקשים לקבל החלטות, אך ברגע שהחליטו לא סביר להניח שישנו את דעתם.

תנוחת החייל - אלה השוכבים על גבם כשזרועותיהם ממוסמרות לצדדים, מתוארים כשקטים ומאופקים. הם לא אוהבים לעורר מהומות ומציבים לעצמם ולאחרים סטנדרטים גבוהים.

תנוחת הנפילה החופשית - אלה השוכבים על הבטן כשידיהם "מחבקות" את הכרית וראשם מופנה לצד, מתוארים כחברותיים ונועזים. אך מאידך הם עלולים להיות עצבניים ורגישים מתחת למעטה החיצוני. הם לא אוהבים ביקורת וסיטואציות קיצוניות.

תנוחת כוכב הים - אלה השוכבים על הגב כשזרועותיהם מקיפות את הכרית, מתוארים כחברים טובים כיוון שהם תמיד מוכנים להקשיב לאחרים ולהציע את עזרתם. הם בדרך כלל לא אוהבים להיות במרכז ההתרחשות.

בנוסף בדק פרופ' אידזיקובסקי את השפעת התנוחה בה אנו נרדמים על בריאותנו. על פי מסקנותיו, תנוחת "הנפילה החופשית" היא הטובה ביותר לעיכול. תנוחות "כוכב הים" ו"החייל" מביאות דווקא לנחירות ושינה טרופה. "התנוחות האלה לאו דווקא יעירו את הישן אבל ימנעו מהשינה את האפקט המרענן שלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully