וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דכאו: חבר מועצה דורש לפרק את מחנה הריכוז

4.8.2003 / 0:06

לרוברט קונופקה נמאס מכך שעירו ומחנה הריכוז שבה, נושאים אותו השם; לדבריו 50 שנה מספיקות כדי להקים במקום שכונת מגורים; מתלונן: ליהודים יש יותר כוח מחלקם היחסי בעולם

חבר מועצה בעיר דכאו שבגרמניה תובע מהעירייה לפרק את מחנה הריכוז שהוקם על ידי הנאצים ב-1933 ולבנות במקומו שכונת מגורים. רוברט קונופקה טוען כי הבעיה העיקרית של עירו היא העובדה כי שמה ושם מחנה הריכוז שהוקם בה זהים.

לדבריו, אחרי 50 שנה אפשר כבר להחליף את השם, ולצמצם את המוזיאון שהוקם על שטח מחנה הריכוז. בפגישה עם עיתונאים מישראל אמר קונופקה: "עליכם להפסיק לומר לנו כל הזמן שאנחנו אשמים". קונופקה לא התבייש גם לחזור בפני המשלחת על טענות אנטישמיות של ממש. לדבריו, ליהודים יש כוח והשפעה גדולים בהרבה מחלקם היחסי באוכלוסיית העולם.

בדומה לתושבי דכאו של 1933, שהעמידו פנים כאילו הם אינם רואים מה נעשה שם, גם היום מעדיפים התושבים לשכוח את אשר היה. בערוץ 2 דווח כי בשיחות שערכו העיתונאים עם תושבים במקום, הביעו כולם תמיכה בהצעתו של קונופקה. "אני חושבת שזה רעיון טוב (להרוס את המחנה). באים לכאן הרבה אנשים והכניסה לשם חופשית", אמרה מדלן, תושבת העיר.

מקס מיינהיימר, ניצול שואה שגר בעיר, מנסה להיאבק בהחלטה החדשה. "כל עוד אני יכול להמשיך במאבקי, אעשה זאת, ולא אאפשר לקונופקה להגשים את חלומו", אמר. קונופקה נתן לעיתונאים להבין כי הוא ממתין ליום שבו ימות אחרון ניצולי השואה כדי להוציא את תכניתו אל הפועל, להביא בולדוזר וליישר את השטח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully