וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוסיה תעשה טרנספר ל-600 אלף אזרחים

30.5.2003 / 0:01

אזורים מבודדים בצפון יפונו ממאות אלפי יושביהם שיועברו למרכז ולדרום; הסיבה: תנאי המחייה הלא אפשריים והכלכלה הכושלת; הערים שיחדלו מלהתקיים: קמצ'טקה, יאקושיה וצ'וקוטקה

ממשלת רוסיה הכריזה כי בכוונתה לפנות אזורים מרוחקים בצפון המדינה מ-600 אלף יושביהם ולהעבירם לאזורים חזקים יותר כלכלית ובעלי תנאי מחייה טובים יותר. תושבי קמצ'טקה, יאקושיה, צ'וקוטקה ואוונקיה יועברו לדרום או מרכז רוסיה.

סגן השר לפיתוח כלכלי ומסחר של רוסיה, מוחמד ציקנוב, אמר כי ערים וכפרים רבים באזורים המרוחקים מבוססים על תעשייה כושלת אחת ואין כל טעם בפיתוח תשתיות חדשות במקום, כך דווח בבי.בי.סי. הממשלה תשקיע 30 מיליון דולר בפרויקט והבנק העולמי הבטיח לרוסיה הלוואה של 50 מיליון דולר נוספים. באזור צפון רוסיה, סיביר והמזרח הרחוק הרוסי שוררים תנאי המחייה הקשים ביותר בתבל. 8 חודשי חורף, שבועות של חושך מוחלט וטמפרטורה רגילה לעונה של מינוס 40 מעלות הופכות אותם לבלתי אפשריים למחייה.

תושבים רבים של אזורים אלו נלקחו לשם בניגוד לרצונם כשבויים במחנות עבודה בתקופה בה מערכת הגולאג הרוסית הורחבה לצורך אספקת עבדים לקידוח מינרלים ומשאבים טבעיים אחרים. חלקם בחרו להישאר באזורים אלו לאחר שחרורם. בשלהי השלטון הסובייטי פותו חלקם להישאר בתמריצים כספיים גדולים. מאוחר יותר לא שרדה המערכת את המעבר לשוק חופשי.

כיום, תושבים רבים כבר עזבו או רוצים לעזוב רק שמצבם הכלכלי לא מאפשר להם זאת. העיר היחידה השוכנת באזור ויוצאת מן הכלל היא נורילסק בה משגשגת תעשיית הניקל. תושבי העיר פנו לאחרונה למוסקבה בבקשה להשיב את האיסור על ביקורים של זרים במקום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully