וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר הקיצוץ האמריקני: בלגיה תעביר 23 מליון דולר לאונר"א

ממשלת בלגיה הודיעה כי תיענה לבקשת הסיוע של סוכנות הסעד והתעסוקה של האו"ם לפליטים פלסטינים אחרי הודעת ממשלת טראמפ על הקפאת 65 מיליון דולר. "הארגון הוא גלגל ההצלה האחרון שנותר לפליטים פלסטינים רבים", אמר סגן ראש ממשלה הבלגי

צילום: רויטרס, עריכת וידאו: ניר חן

בלגיה הודיעה הערב (רביעי) כי תעביר באופן מיידי 23 מיליון דולר לסוכנות אונר"א. זאת לאחר שאתמול הודיעה מחלקת המדינה של ארצות הברית כי הוקפאו 65 מיליון דולר שהיו אמורים לעבור סוכנות הסעד והתעסוקה של האו"ם לפליטים פלסטינים במזרח התיכון, ויועברו רק 60 מיליון. סגן ראש ממשלת בלגיה אלכסנדר דה קרו אמר הערב כי "לפליטים פלסטינים רבים, אונר"א היא גלגל ההצלה האחרון".

דה קרו הוסיף כי ארצו נענתה לבקשת גיוס תרומות עולמית לארגון שעלתה בעקבות קיצוצי ארצות הברית. בלגיה הייתה אמורה להעביר את התשלום במהלך שלוש השנים הקרובות, אך הודיע כי תעביר את הכסף מיד בעקבות הקשת אונר"א.

עוד בוואלה! NEWS:
"המלצות לכתבי אישום נגד המעורבים בפרשת הצוללות – בתוך פחות מחודשיים"
דיוק ותמרון מרביים: הטיל הישראלי שהפך ללהיט בעולם - ומושך את ההודים
הרבנים במכתב תמיכה ברמטכ"ל: "חיזקת וגיבשת את צה"ל"

עזה אונר"א. AP
שקי קמח של אונר"א מחולקים לתושבי הרצועה/AP

באונר"א אמרו כי המהלך האמריקני יפגע ביציבות האזורית וכי ימנע ממנה למלא את משימתה במזרח התיכון. לפי בכירים בממשל, הכסף שיעבור אמור לשמש לתכניות חיוניות כמו הפעלת בתי ספר ותכניות בריאות, ואילו יתר הכסף יושהה עד לבחינה מעמיקה של התנהלות אונר"א. "יש צורך לבחון בצורה מעמיקה את אונר"א, את האופן שבו היא פועלת וממומנת", אמרה דוברת מחלקת המדינה.

ארצות הברית התורמת הגדולה ביותר לארגון במשך עשרות שנים, כשבשנים האחרונות 30% מתקציב הארגון הגיעו ממנה. פקיד אמריקני אמר כי "ארצות הברית לא צריכה לשאת בעלויות אלה בצורה לא פרופורציונליות. הגיע הזמן שמדינות אחרות, חלקן עשירות מאוד, יתנו את חלקן בקידום ביטחון ויציבות". לדברי הפקיד: "אנחנו נפנה לצדדים הנוגעים בדבר לגבי הצורך לבחון רפורמה בארגון ולדון שוב על חלוקת הנטל. הגיע הזמן לשינוי. ארצות הברית נותרת מחויבת לתת מענה לצרכים של הנזקקים, כפי שהוכח בהתחייבות להעביר את הכסף לבתי הספר ולמערכת הבריאות. ככל שישנם צרכים דחופים נוספים, אנחנו קוראים גם לאחרים לתת את חלקם, לא רק ל-50 המדינות שתרמו בעבר, אלא גם לאלה שטרם תרמו".

עוד באותו נושא

אחרי האיומים: ארה"ב תעביר רק מחצית מכספי הסיוע לפלסטינים

לכתבה המלאה
נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, ינואר 2018. רויטרס
טראמפ/רויטרס

הנפגעים הראשונים מהמהלך צפויים להיות דווקא תושבי רצועת עזה, ש-1.4 מיליון מהם נשענים על תקציב אונר"א ומסתייעים בסוכנות. "אם העבודה שלנו לא תושלם בגלל מחסור בכסף, נלך לקטסטרופה בעזה. אנשים סומכים עלינו ב-100%, אין אלטרנטיבה", אמר בשבוע שעבר דובר אונר"א, עדנאן אבו חסנה, בריאיון למהדורה המרכזית של וואלה! NEWS. "אנחנו לא רק נותנים לאנשים אוכל, אלא גם תקווה שיש פתרון מדיני. שאולי עוד שנה-שנתיים, עוד כמה חודשים, המצב יהיה יותר טוב. אנחנו שליחים של הקהילה הבינלאומית שאומרים לאנשים פה בעזה: 'תחכו, אנחנו נעשה הכול'".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully