וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לינץ' בשוטרים בפרבר המהגרים: התיעוד שמסעיר את צרפת

במהלך ערב השנה החדשה, הוזעקו שוטרים לפזר התקהלות של מאות אנשים בשכונת עוני בפריז, ואלו החלו לתקוף אותם. בסרטון שפורסם ברשתות החברתיות נראים עשרות בועטים ומכים שוטרת, שהייתה שרועה על הקרקע. בממשלה הבטיחו להעניש בחומרה את האחראים

צילום: טוויטר, עריכה: יוסי אלטר

ממשלת צרפת הבטיחה לנקוט יד קשה נגד האלימות בפרברים אחרי שתיעוד של תקיפת שוטרת בידי עשרות אנשים בערב השנה החדשה פורסם ברשתות החברתיות וגרם לסערה. היא הייתה אחת משני שוטרים שהותקפו על ידי כנופיית צעירים, אחרי שהגיעו למסיבה בשמפיני-סור-מרן, שבפרברי פריז.

הנשיא עמנואל מקרון כינה זאת "לינץ' פחדני" וראש הממשלה אדואר פיליפ קרא להעניש "במלוא חומרת הדין" את האחראים לתקיפה. המשטרה פתחה בחקירה, אך טרם זיהתה את המשתתפים בתקרית שגרמה להפגנות מצד עשרות שוטרים ברחבי המדינה. זאת בדרישה להגנה גדולה יותר מצד הממשלה. באוקטובר 2016 הוצתה מחאה דומה אחרי השלכת בקבוק תבערה לעבר שוטרים.

לקריאה נוספת בנושא
נרדפים ברחובות וביערות: מקרון מגביר את מלחמתו במהגרים בצרפת

תיעוד: שוטרת הותקפה בערב השנה החדשה על ידי חבורת גברים שהכו אותה באלימות. צילום: טוויטר, עריכה: יוסי אלטר, אתר רשמי
טרם זוהו חשודים. ההמון תוקף את השוטרת/אתר רשמי, צילום: טוויטר, עריכה: יוסי אלטר

הפרבר, הנמצא כמה קילומטרים ממרכז העיר, משך אליו מהגרים רבים מפורטוגל בשנות ה-60 וה-70 בשל ביקוש בכוח עבודה זול. מפקד המשטרה המקומית, ז'אן-איב אוזה, אמר כי השוטרים נקראו למקום אחרי שקיבלו דיווח על כך שמאות אנשים ניסו להיכנס למסיבה וירו גז מדמיע "לעבר קבוצה אלימה במיוחד".

בסרטון, נראים חלק מהמבלים בועטים ומכים את השוטרת בעודה שרועה על הקרקע, כשאחרים הופכים מכונית ברחוב. בשלב מסוים, שותפה הוכה כה קשה עד שהוא שלף את האקדח מנרתיקו, אם כי הוא לא השתמש בו.

שר הפנים ג'ראר קולום אמר כי יש "לעצור את האלימות" בשכונות העוני ברחבי צרפת. הוא אמר כי נדרשות רפורמות עמוקות כדי לשפר את החיים "בגטאות" באותן שכונות, הסובלות מתדמית של חממות לאלימות ולעוני. במהלך השנה החדשה, יותר מאלף מכוניות נשרפו ברחבי המדינה, כחלק מריטואל קבוע של צעירים החיים בפרברים המוזנחים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
כלי רכב שרוף בערב השנה החדשה בצרפת, 1 בינואר 2018. צילום מסך
יותר מאלף מכוניות נשרפו במהלך השנה החדשה/צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully