וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוצה "פוליטיקה חדשה": כוכבת טלוויזיה תתמודד לנשיאות מול פוטין

18.10.2017 / 23:09

קסניה סובצ'ק בת ה-36 היא בתו של המורה הרוחני של הנשיא, שטרם הכריז אם יתמודד בבחירות בשנה הבאה. בסרטון שבו הכריזה על התמודדותה אמרה כי נמאס לה לראות את הפוליטיקאים הישנים בכל מערכת בחירות

צילום: אינסטגרם

קסניה סובצ'ק, מגישת טלוויזיה רוסייה, הודיעה היום (רביעי) כי היא מתכוונת להתמודד על נשיאות רוסיה בבחירות הבאות נגד הנשיא ולדימיר פוטין בחודש מרץ. לסובצ'ק, אשת חברה ועיתונאית, יותר מחמישה מיליון עוקבים ברשת החברתית "אינסטגרם", שם היא מפרסמת תמונות שבהן היא לובשת בגדי מעצבים ומשתתפת באירועים נוצצים. בסרטון שפרסמה ברשתות החברתיות אמרה כי החליטה להתמודד בבחירות משום שנמאס לה שאותם הפוליטיקאים, ובהם גם פוטין, מתמודדים בכל מערכת בחירות.

לפי סקרים עדכניים, פוטין, השולט בפוליטיקה הרוסית מזה כמעט שני עשורים, ינצח בקלות בבחירות ויזכה בכהונה רביעית.

בסרטון אמרה סוצ'בק בת ה-36 כי יש לה זכות לרוץ לנשיאות מתוקף חוקת המדינה, שלפיה על המועמדים לנשיאות להיות מעל גיל 35. "כשהייתי בת 18 ולמדתי באוניברסיטה, פוטין נבחר לנשיא. ילדים שנולדו אז ילכו השנה להצביע בעצמם. תחשבו על זה", אמרה לצופים.

קסניה סובצ'ק, מגישת טלוויזיה שהודיעה כי תתמודד בבחירות לנשיאות רוסיה. רויטרס
בתו של המורה הרוחני של פוטין. סובצ'ק/רויטרס
קסניה סובצ'ק, מגישת טלוויזיה שהודיעה כי תתמודד בבחירות לנשיאות רוסיה. אינסטגרם, מערכת וואלה! NEWS
5.2 מיליון עוקבים. מתוך חשבון האינסטגרם של סובצ'ק/מערכת וואלה! NEWS, אינסטגרם

סובצ'ק, שתוארה על ידי מגזין "ווג" כ"פריס הילטון הרוסייה", היא בתו של אנטולי סובצ'ק, ראש העיר לשעבר של סנט פטרסבורג, שהעסיק את פוטין בעירייה בשנות ה-90. סובצ'ק האב, שמת בשנת 2000, הפך למורה רוחני של פוטין. אמה של סובצ'ק, לודמילה, היא חברת פרלמנט במדינה.

אף על פי שפוטין זוכה לתמיכה רחבה בקרב האזרחים, קבוצה לא קטנה של מצביעים רואים בפוטין נשיא מושחת העומד בראש מערכת שלטונית המבודדת את רוסיה מהמערב. מתנגדים רבים השתתפו בהפגנות ענק שאורגנו על ידי יריבו של פוטין, אלכסיי נבלני.

בציבור הליברלי ברוסיה התעורר החשש שהתמודדותה של סוצ'בק תפגע במחנה ותסיט אליה קולות מהמועמדים המרכזיים. בחודש שעבר הגיב נבלני לאפשרות שסובצ'ק תכריז על התמודדותה, ואמר כי הקרמלין משתמש בה כ"כליא ברק". "היא נגררה לתוך המשחק המתועב של הקרמלין תחת הכותרת: 'בואו נציב ליברלית בבחירות כדי להסיט את תשומת הלב'", הוסיף.

בריאיון בטלוויזיה אמרה סובצ'ק כי הודיעה לפוטין מראש על כוונתה להתמודד בבחירות, והוסיפה כי היה נדמה לה שהוא אינו שמח מהחלטתה. מהקרמלין נמסר כי היא רשאית להתמודד בבחירות.

נשיא רוסיה פוטין בשיחה עם ילדים בבית ספר בעיר סוצ'י, 21 ביולי 2017. AP
לא היה שמח מההחלטה. פוטין/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully