וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהיג תנועה ניאו-נאצית בבריטניה חשף: "אני יהודי והומו"

קווין ווילשו, שהיה מראשי החזית הלאומית בממלכה, נטש את עברו לאחר שספג התעללויות מחבריו על רקע נטייתו המינית. "זה אנוכי אבל נכון - רק כשזה מופנה אליך, אתה מבין שזה פסול". הוא גילה כי לאמו היו שורשים יהודיים

צילום: מתוך ערוץ ה-youtube הרשמי של channel4, עריכה: יאיר דניאל

קווין ווילשו, מנהיג תנועה ניאו נאצית בבריטניה ולשעבר מראשי החזית הלאומית בממלכה, נטש את עמדותיו, יצא מהארון והכריז כי יש לו שורשים יהודיים. ווילשו, שהוביל את החזית הלאומית בשנות ה-80, אמר אתמול (שלישי) לערוץ 4 הבריטי כי נטש את עברו האלים, שכלל השחתת מסגד, השלכת כסאות ומעצרים בגין גזענות ברשת.

ווילשו, שהיה חבר במפלגה הלאומית הבריטית (BNP) והיה מעורב בקבוצות שוליים אחרות, חווה התעללות מחבריו כשחשדו שהוא הומו. "זה אנוכי מאוד אבל זה נכון – ראיתי אנשים שהתעללו בהם, צעקו עליהם, ירקו עליהם ברחוב, אבל רק כשזה מופנה אליך, אתה מבין שזה פסול", אמר ווילשו בריאיון.

לדבריו, אמו הייתה נצר למשפחה יהודית, ושם נעוריה היה בנג'מין. "בטופס הקבלה לחזית הלאומית כתבתי שאני שונא את היהודים".

המנהיג הניאו נאצי קווין ווילשו. ערוץ 4 הבריטי, מערכת וואלה! NEWS
"כתבתי שאני שונא את היהודים". ווילשו/מערכת וואלה! NEWS, ערוץ 4 הבריטי

הוא אמר כי הוא חש "אשם להחריד" בנוגע לעברו, אך מנגד, הוא מתקשה למלא את החלל שנפער בחייו עם עזיבת פעילויות הימין הקיצוני שעיצבו את חייו. לדבריו, בילדותו לא היו לו חברים, והוא חיפש אחר "אחווה".

"אני רוצה לגרום להם נזק, לא לאנשים רגילים אלא לאלה שמפיצים את השטויות האלה – רוצה לפגוע בהם, להראות מה זה עבור אלה שחים בשקר ואיך זה להיות אלה שמתמודדים עם התעמולה הזאת. אני רוצה להכאיב להם".

דבריו של ווילשו באו על רקע עלייה במספר פשעי השנאה בממלכה בכ-30% ב-12 החודשים שחלפו ממשאל העם שהכריע בעד עזיבת האיחוד האירופי. אתמול פורסם כי משטרת בריטניה מחפשת אחר שני גברים שתלו כרזה עם כיתוב אנטישמי ובצדה מגן דוד צהוב ליד בית הכנסת העתיק במדינה, בשכונת בוויס מרקס בלונדון.

תקרית אנטישמית בבית הקברות היהודי בלונדון 2015. Getty Images, מערכת וואלה! NEWS
תקרית אנטישמית בבריטניה/מערכת וואלה! NEWS, Getty Images

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully