וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המצוד אחרי המחבל מברצלונה נמשך: "תועד בבנק יממה לפני הפיגוע"

יונס אבו יעקוב, שלפי החשד אחראי לדריסה ההמונית בשדרות הרמבלה ועשוי להיות כבר בצרפת, תועד במצלמות האבטחה בבנק בעיירה ריפול, שעות לפני המתקפה. לפי דיווח בצרפת, המכונית ששימשה את חמשת המחבלים מקמברילס תועדה בפריז שבוע לפני הפיגוע

עריכה: שניר דבוש

ארבעה ימים אחרי פיגוע הדריסה בברצלונה, הרשויות בספרד אינן יודעות היכן נמצא החשוד בביצוע המתקפה - יונס אבו יעקוב, בן 22 מהעיירה ריפול, מוקד תא הטרור של דאעש שהוציא לפועל את מתקפות הטרור בקטלוניה בסוף השבוע. המשטרה אמרה כי ייתכן שהוא עבר את הגבול לצרפת.

בינתיים, עיתון מקומי פרסם תמונה שלפי הדיווח תיעדה אותו בבנק בעיירה, יממה לפני הפיגוע בשדרות הרמבלה שבו נרצחו 13 בני אדם ונפצעו יותר ממאה איש. בתמונה שפורסמה בעיתון "לה ואנגרדיה", נראה החשוד עם חולצת פסים - דומה לזו של האדם שנצפה נמלט מזירת הדריסה בשדרות המפורסמות בעיר ביום חמישי. אחיו, חוסיין, היה אחד מחמשת המחבלים שחוסלו בקמברילס.

לקריאה נוספת על מתקפת הטרור בקטלוניה
"הם לא מוסלמים, אלא טרוריסטים": ביקור במסגד של המחבלים מספרד
ג'וליאן בן השבע נרצח בברצלונה: "התברכנו על שהיה חלק מחיינו"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נמצא במנוסה. אבו יעקוב בבנק בריפול/מערכת וואלה!, צילום מסך

החקירה מתמקדת גם באימאם מקומי בריפול, עבד אל-באקי א-סתי, שייתכן שהיה מנהיג התא, שכלל 12 צעירים ממוצא מרוקאי שגדלו והתגוררו בריפול. ראש הקהילה המוסלמית בעיירה שלרגלי הרי הפירנאים אמר כי האימאם עזב את המקום כבר ביוני, אולם שותפו של א-סתי לדירה סיפר כי הוא עזב אותה ביום שלישי האחרון וסיפר כי הוא מתכנן לשוב למשפחתו במרוקו.

עוד סברה היא כי האימאם נהרג בפיצוץ בעיירה אלקנר, בלילה שקדם לשני הפיגועים. המשטרה אישרה עד עתה את מותו של אדם אחד, שזהותו טרם אומתה, אך לפי דיווחים, אותרו בהריסות המבנה שרידיהן של שלוש גופות.

ככל הנראה, תאונת עבודה במעבדה המאולתרת, שבה נעשה שימוש בטריאצטון, TATP - חומר הנפץ החביב על דאעש אך רגיש לחום - גרמה לפיצוץ ששיבש את התכניות המקוריות של החוליה.

המשטרה איתרה כ-120 מכלי גז במבנה, ואלו לפי החשד היו מיועדים להיות מוטמנים במשאיות ולהתפוצץ בכמה מוקדים הומי אדם בברצלונה - בהם הסגרדה פמיליה, הקתדרלה המפורסמת בעיר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ייתכן ששלושה אנשים נהרגו בפיצוץ. מכלי הגז באלקנר/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

חתיכה נוספת בפאזל עשויה להימצא בצרפת – לפי העיתון לה פריסיאן, מכונית האאודי ששימשה את חמשת המחבלים שביצעו את פיגוע הדריסה בקמברילס, שעות לאחר הדריסה בברצלונה, תועדה במצלמות מהירות באזור פריז שבוע לפני הפיגועים. עוד דווח בעיתון, מבלי לציין מקורות, כי בשלב הזה החוקרים בצרפת לא מצאו קשר ישיר בין התא הספרדי לבין גורמים במדינה, וייתכן שהמכונית בסך הכול עברה בצרפת בדרכה לחצות את הגבול.

לפי דיווחים בספרד, האאודי הייתה שייכת למוחמד עלא, בן 26, אחד החשודים שנעצר על ידי המשטרה אחרי המתקפה בברצלונה. אחד מאחיו - סעיד, בן 19 - היה בין חמשת המחבלים שחוסלו אחרי שדרסו עוברי אורח, והרגו אישה אחת. כרטיס האשראי שלו אותר בכלי רכב מסוג רנו "קנגו" בעיירה שמדרום לברצלונה.

הרכב הדורס מפיגוע הדריסה בקמברילס שבקטלוניה, ספרד, אוגוסט 2017. AP
תועד בפריז שבוע לפני הפיגוע. רכב האאודי מפונה בקמברילס/AP

חברי החוליה הנוספים בקמברילס היו מוסא אוקביר, בן 17, שנחשד בתחילה כנהג בברצלונה והתגורר בריפול. הוא חשוד כי השתמש בתעודת הזהות של אחיו אידריס - אחד מארבעת העצורים - כדי לשכור את כלי הרכב המסחרי ששימש לדריסה ברמבלה. אחיו הכחיש כי הוא היה מעורב בפיגוע והאשים את מוסא בכך שגנב את מסמכיו ללא ידיעתו. שני המחבלים הנותרים הם עוד צמד אחים - מוחמד הישאמי, בן 24, ואחיו הצעיר, מוחמד.

שני החשודים הנוספים שנמצאים במעצר הם מוחמד צ'מלל, בן 20 מהמובלעת הספרדית מליילה בצפון אפריקה, שככל הנראה היה אחד ממרכיבי המטענים. הוא נפצע בפיצוץ באלקנר ואז נעצר; וסלאח אל-קריב, בן 34 ממוצא מרוקאי ומנהל חנות טלפונים בריפול.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הפאזל הולך ונשלם. תרשים של החוליה מספרד/מערכת וואלה!, צילום מסך

בינתיים, בברצלונה מנסים לשוב לשגרה. תחת אבטחה כבדה, התקיים אמש המשחק של קבוצת הכדורגל המקומית והתקיימה דקת דומיה לזכר ההרוגים. בשעות הצהריים, מאות מתושבי העיר השתתפו במיסה בסגרדה פמיליה שהוקדשה לזכר קורבנות פיגוע הדריסה. אלפי תושבים צעדו לאחר הטקס בשדרה הפופולרית.

בטקס בכנסייה השתתפו גם המלך פיליפה והמלכה לטיסיה, נשיא ממשל המחוז בקטלוניה קארל פוג'דמונט, וראש ממשלת ספרד מריאנו ראחוי. המלך והמלכה ביקרו שלשום את הפצועים בפיגוע, שנותרו מאושפזים בכמה בתי חולים בעיר. אתמול אישרו הרשויות כי בין ההרוגים גם הילד האוסטרלי-בריטי ג'וליאן קדמן בן השבע, שנעדר מאז הפיגוע. אמו נפצעה קשה.

(עדכון ראשון: 22:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    5
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully