וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקרמלין: "המפגינים נגד הממשלה קיבלו כסף כדי לעשות פרובוקציות"

דוברו של פוטין דחה את הקריאות של ארה"ב ושל האיחוד לשחרר את מאות האנשים שנעצרו במהלך המחאה הנרחבת נגד השחיתות בממשלה. אלכסיי נבלני, אחד ממנהיגי האופוזיציה שנעצר, נשלח ל-15 יום מאחורי סורג ובריח

עריכה: יאיר דניאל

הקרמלין מסר היום (שני) כי ההפגנות הנרחבות שהתקיימו אתמול ברחבי רוסיה נגד הממשלה הפרו את החוק והסיתו לאלימות. דוברו של הנשיא ולדימיר פוטין אמר כי לחלק מהמפגינים הצעירים שילמו כדי שישתתפו במחאה ודחה את הקריאות של ארצות הברית ושל האיחוד האירופי לשחרר את העצורים. עם זאת, אלכסיי נבלני, אחד ממנהיגי האופוזיציה שנעצר אתמול, נשלח ל-15 יום במעצר ונקנס ב-20 אלף רובל – כ-350 דולר.

לפני תחילת הדיון בבית המשפט, כתב נבלני בחשבון הטוויטר שלו: "שלום לכולם מבית המשפט בטברסקוי. יום יבוא ובו הם יעמדו למשפט (רק ביושר)". הוא אמר כי ראש הממשלה דימיטרי מדבדב הוא זה שצריך לעמוד למשפט, מאחר ש"מעשי השחיתות שלו" הובילו להפגנות שהתקיימו ב-99 ערים ברוסיה.

לקריאה נוספת בנושא
יאכטות, אחוזות וברווזים: התחקיר שהוציא את צעירי רוסיה לרחובות
רוסיה: בכיר האופוזיציה ומאות נוספים נעצרו בהפגנה נגד שחיתות

מנהיג האופוזיציה ברוסיה אלכסיי נבלני בדרך לבית המשפט במוסקבה, 27 במרץ 2017. רויטרס
לא מתייאש. נבלני בבית המשפט במוסקבה, היום/רויטרס

לפחות 500 איש נעצרו אתמול בהפגנות הנרחבות ביותר ברוסיה זה שנים, שהתקיימו בערים מרכזיות רבות, כולל במוסקבה הבירה. דימיטרי פסקוב, דוברו של פוטין, אמר בתגובה ראשונה של הנשיאות הרוסית להפגנות כי "מה שראינו אתמול בכמה מקומות – במיוחד במוסקבה – זאת פרובוקציה ושקר".

לדבריו, לצעירים "הובטחו מענקים כספיים במקרה שהם יעצרו על ידי סוכנויות הביטחון". דוברו של פוטין שיבח את התגובה "המקצועית והחוקית" של כוחות הביטחון, אך הוסיף כי במקומות שבהם אורגנו הפגנות באופן חוקי, "הביקורות שהושמעו יזכו לתשומת לב".

נבלני, העומד בראש "הקרן למאבק בשחיתות" והכריז על עצמו כמועמד לנשיאות בשנה הבאה, פרסם לפני כשלושה שבועות תחקיר מקיף על מדבדב, לפיו הוא השיג ממון רב מקופת המדינה בדרכים לא כשרות. התחקיר פורסם בערוץ היוטיוב של ארגון האופוזיציה, וזכה עד כה ליותר מ-12.5 מיליון צפיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully